کد خبر : 17018
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1403 - 10:40

پتروشیمی جم در مجمع عمومی سال ۱۴۰۳، ۴۶۶ تومان سود تقسیم کرد

پتروشیمی جم در مجمع عمومی سال ۱۴۰۳، ۴۶۶ تومان سود تقسیم کرد
 مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی جم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران، در پژوهشگاه نیرو در برگزار شد
به گزارش انرژی پرس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم؛ در ابتدای مجمع محمدهاشم نجفی اردکانی مدیرعامل این پتروشیمی به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

نجفی اردکانی گفت: به دلیل اورهال اساسی که با تأخیر انجام شد، ۹ ماه با ظرفیت پایین کار کردیم.
وی افزود: چین، کشورهای CIS و روسیه، بازارهای سنتی شرکت هستند. صادرات به هند از سال گذشته شروع شده است و بازارهای آفریقایی و اروپایی به بازارهای صادراتی اضافه خواهند شد.
نجفی ادامه داد: جم و عمده مجموعه‌های پتروشیمی با کاهش سود مواجه شده‌اند. ۳۲۷درصد افزایش نرخ یوتلیتی داشتیم که به کاهش سود شرکت منجر شده است.
وی همچنین گفته: افزایش نرخ یوتلیتی را از مراجع حقوقی و قضایی دنبال می‌کنیم. همچنین افزایش شدید نرخ خوراک یکی دیگر از دلایل کاهش سود است.
مدیرعامل پتروشیمی جم بیان کرد: ۷۶۳ میلیارد تومان زیان ناخالص از محل قرارداد با جم پیلین بوده‌ است. اصلاحاتی درخصوص قرارداد در دست انجام است.
وی در خصوص پرونده پتروشیمی مهر اعلام کرد: در پرونده ای با پتروشیمی مهر داشتیم موفق شدیم و این شرکت محکوم به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار شد.
نجفی بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال کل مراحل پروژه ABS راه‌اندازی شود. تولید گرید جدید HMI از فعالیت‌های نوآورانه ما بوده است. در حال بررسی روش‌های تأمین مالی پروژهPDH/PP هستیم و امیدواریم تا پایان ماه به نتیجه‌ برسیم.
در انتهای این مجمع ۴۶۶۰ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد، همچنین سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و روزنامه ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت در نظر گرفته شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.