کد خبر : 15302
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 14:28

روزهای نزولی بورس ادامه دارند؛

پتروشیمی تندگویان و نفت پاسارگاد؛ تنها نمادهای صعودی گروه‌های پتروپالایشی

پتروشیمی تندگویان و نفت پاسارگاد؛ تنها نمادهای صعودی گروه‌های پتروپالایشی
با تداوم سقوط شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس، بخش قابل توجهی از نمادهای سه گروه پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی در سمت سرخ‌پوش بازار قرار گرفتند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس امروز در شرایطی به معاملات خود پایان داد که بار دیگر بخش قابل توجهی از نمادها در سمت منفی بازار قرار گرفتند. با این حال، شدت افت بازار کمی متعادل‌تر از روز گذشته بود. به علاوه، بخش عمده نمادهای پتروپالایشی به سقوط خود ادامه دادند و تعداد انگشت‌شماری از آنها توانستند در مدار صعودی قرار بگیرند.

شاخص کل بورس تهران طی بازار امروز افتی دو هزار و ۹۲۴ واحدی، معادل ۰.۱۴ درصد را متحمل شد و روی پله دو میلیون و ۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۴۹ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

در بازار روز جاری، ۵.۵ میلیارد سهام و حق تقدم رد و بدل شد تا ارزش معاملات خرد به هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان افزایش یابد. خالص خروج پول حقیقی از معاملات نیز به ۴۰۶ میلیارد تومان رسید.

پتروشیمی تندگویان تنها نماد صعودی گروه شد

حال و روز نمادهای پتروشیمی در بازار امروز، متفاوت چندانی با روز گذشته نداشت. با این وجود، نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا) توانست با رشد ۰.۴۳ درصدی، تنها نماد صعودی این گروه لقب بگیرد. از سوی دیگر اما ۲۳ نماد در بازار امروز منفی خوردند که در میان آنها، سهام شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱.۹۹ درصد و نمادهای پتروشیمی فارابی (شفارا) و پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۹۸ درصدی بیشترین افت قیمت را به نام خود زدند.

گفتنی است در بازار امروز، نماد شرکت پتروشیمی بوعلی سینا بیشترین خروج پول حقیقی را به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان رقم زد. از سوی دیگر اما بیشترین ورود پول در نماد شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) به مبلغ ۲.۹ میلیارد تومان رخ داد.

کدام نماد پالایشی صعودی شد؟

شاخص صنعت فرآورده‌های نفتی همسو با کلیت بازار به حرکت در مدار نزولی ادامه داد و افتی ۰.۳۴ درصدی را در معاملات امروز تجربه کرد. این افت در حالی رخ داد که در روز جاری بیش از ۹۴ میلیارد تومان سهام در این گروه جابجا شد و حقیقی‌های بازار نیز حدود ۲۹ میلیارد تومان از معاملات این صنعت خارج کردند.

بیشتر بخوانید:  کدام پتروشیمی‌ ها بیشترین تولید در سال ۱۴۰۲ شده‌اند؟/ پتروشیمی های اصفهان ، پارس و آریاساسول در صدر فهرست بیشترین تولید

در صنعت پالایشی، همچون پتروشیمی‌ها، تنها یک نماد شاهد افزایش قیمت بود و ۹ نماد با افت قیمت معاملات را به پایان بردند. نفت پاسارگاد (شپارس) با رشد ۱.۴۲ درصدی، تنها سبزپوش گروه خود بود و نمادهای پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۷۷ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۶۳ درصد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۰.۵۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت در گروه پالایشی را به ثبت رساندند.

در معاملات روز جاری، خروج پول حقیقی از سهام پالایش نفت بندرعباس باز هم ادامه یافت و تشدید شد. امروز حقیقی‌ها بیش از هشت میلیارد تومان از این نماد خارج کردند که بیشترین رقم در گروه پالایشی بود. از سوی دیگر اما سهام پالایش نفت لاوان، تنها نمادی بود که ورود پول حقیقی به مبلغ ۱.۷ میلیارد تومان را تجربه کرد.

بیشترین صعود در گروه شیمیایی به کدام نماد رسید؟

بخش عمده نمادهای صنعت محصولات شیمیایی نیز در بازار امروز در سمت قرمز بازار قرار گرفتند و همین موضوع باعث شد که شاخص این گروه با کاهش ۰.۵۷ درصدی همراه شود. به علاوه، ارزش معاملات نمادهای شیمیایی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان رقم خورد و سهامداران حقیقی بیش از ۵۵ میلیارد تومان پول از این گروه خارج کردند.

بیشترین بازدهی مثبت در بازار امروز شیمیایی‌ها به سه شرکت شیمیایی رنگین (شرنگی) با ۱.۹۷ درصد، تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام) با ۱.۹۳ درصد و آریان کیمیاتک (کیمیاتک) با ۱.۷۳ درصد رسید. سه نماد پلی اکریل ایران (شپلی)، صنعتی دوده فام (شصدف) و کود شیمیای اوره لردگان (شلرد) نیز با افت به ترتیب، ۱.۹۸ درصد، ۱.۸۹ درصد و ۱.۸۳ درصدی، بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

گفتنی است که سهام شفام علاوه بر رشد قیمت در گروه شیمیایی، بیشترین ورود پول حقیقی را نیز تجربه کرد و سهامداران حقیقی حدود ۲.۲ میلیارد تومان در این نماد تزریق کردند. در مقابل اما تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) بیشترین خروج پول حقیقی معادل ۲.۹ درصد را شاهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.