کد خبر : 21081
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 13:41

ادامه افت شاخص کل و رشد شاخص هم‌وزن بورس؛

پتروشیمی‌های ممسنی و شیراز بیشترین افت قیمت گروه خود را ثبت کردند

پتروشیمی‌های ممسنی و شیراز بیشترین افت قیمت گروه خود را ثبت کردند
بخش عمده نمادهای پتروپالایشی بورس، بازار امروز را روی مدار نزولی به پایان رساندند. اما سهام شرکت نفت پاسارگاد که در بازار امروز مشمول رفع گره معاملاتی بود و با دامنه نوسان ۶ درصدی معامله شد، ۵.۹۷ درصد رشد کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، معاملات بازار سهام در نخستین روز از آخرین هفته شهریورماه در حالی آغاز شد که بار دیگر نمادهای کوچک و متوسط بازار در مسیر صعود قدم برداشتند و شاخص‌سازان نزولی شدند. به این ترتیب، شاخص کل بورس به افت خود ادامه داد اما شاخص هم‌وزن صعودی شد. وضعیت در نمادهای پتروپالایشی بورس نیز تغییر چندانی نکرد و همچنان بخش عمده این نمادها سرخ‌پوش بودند.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری افتی ۹ هزار و ۴۳ واحدی، معادل ۰.۴۳ درصد را ثبت کرد و روی پله دو میلیون و ۷۵ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن اما با رشدی ۰.۴۵ درصدی همراه شد.

امروز معامله‌گران بازار سهام حدود ۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند تا ارزش معاملات خرد پس از مدت‌ها به کانال سه هزار میلیارد تومانی بازگردد و رقم سه هزار و ۱۶ میلیارد تومان را ثبت کند. خالص ورود پول حقیقی اما منفی شد و حقیقی‌ها حدود ۵۰ میلیارد  تومان از بازار سهام خارج کردند.

خروج پول حقیقی ۸.۸ میلیارد تومانی از نماد پتروشیمی نوری

معاملات بازار سهام امروز در حالی به پایان رسید که بخش عمده نمادهای گروه پتروشیمی همچنان سرخ‌پوش بودند. در روز جاری، مجموعا ۳۰ نماد پتروشیمی معامله شدند که در این میان، قیمت پایانی هشت نماد صعودی شد، ۱۸ نماد منفی خوردند و چهار نماد نیز روی صفر تابلو به معاملات پایان دادند.

در بین نمادهای صعودی، سهام سه شرکت پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۷۴ درصد، پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۱.۷ درصد و پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۱.۳۸ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را از خود به‌جا گذاشتند. بیشترین کاهش قیمت در این گروه نیز به پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، پتروشیمی شیراز (شیراز) و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) تعلق گرفت که به ترتیب افتی ۲.۹۸ درصد، ۱.۶۹ درصد و ۱.۶۴ درصدی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه اصفهان بیشترین افت قیمت و خروج پول حقیقی گروه نفتی را تجربه کرد/ سهام پتروشیمی غدیر رفع تعلیق شد

در بازار امروز گروه پتروشیمی، سهام شرکت پتروشیمی جم ۱.۸ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرد و از این لحاظ پیشتاز گروه خود بود. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول حقیقی در نماد پتروشیمی نوری و با مبلغ ۸.۸ میلیارد تومانی ثبت شد.

صعود ۵.۹۷ درصدی نماد نفت پاسارگاد

بررسی‌ تابلوی معاملات حاکی از آن است که صنعت پالایشی نیز در بازار امروز تغییری چندانی نسبت به روز معاملاتی گذشته نداشت. طوری که شاخص این صنعت پس از معاملاتی به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان، ۱.۳۹ درصد افت کرد. حقیقی‌های بازار اما در بازار امروز بیش از ۱۸ میلیارد تومان وارد گروه فرآورده‌های نفتی کردند.

در روز جاری، قیمت پایانی پنج نماد پالایشی افزایش یافت و هفت نماد نیز شاهد بازدهی منفی بودند. در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت نفت پاسارگاد (شپاس) که در بازار امروز مشمول رفع گره معاملاتی بود و با دامنه نوسان ۶ درصدی معامله شد، ۵.۹۷ درصد رشد کرد و پیشتاز گروه خود بود. نمادهای نفت سپاهان (شسپا) و نفت بهران (شبهرن) با رشد به ترتیب ۲.۹ درصد و ۲.۸۸ درصدی نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

این در حالیست که سهامداران نمادهای پالایشگاه‌های اصفهان (شپنا)، بندرعباس (شبندر) و تهران (شتران) با افت به ترتیب ۲.۳۳ درصد، ۲.۱۲ درصد و ۲.۱ درصدی، شاهد بیشترین افت ارزش سهام خود بودند.

لازم به ذکر است که بیشترین ورود پول حقیقی در گروه فرآورده‌های نفتی با رقم ۱۲.۱ میلیارد تومانی به نماد نفت سپاهان اختصاص یافت و حقیقی‌های پالایشگاه لاوان، ۳.۵ میلیارد تومان پول از این نماد خارج کردند که بیشترین رقم ثبت شده در این گروه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.