کد خبر : 20758
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1403 - 14:18

استعفای عشقی بورس را سرخ‌پوش کرد؛

پتروشیمی‌های ممسنی، دهدشت و شازند، بیشترین افت گروه خود را ثبت کردند

پتروشیمی‌های ممسنی، دهدشت و شازند، بیشترین افت گروه خود را ثبت کردند
با افزایش ریسک‌های پیرامون بازار سهام در پی استعفای رئیس سازمان بورس، شاخص کل نزولی شد اما شاخص هم‌وزن به رشد خود ادامه داد. پتروپالایشی‌ها نیز با افزایش نسبی فشار فروش مواجه شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس امروز با افزایش یک درصدی دامنه نوسان، کار خود را با دامنه نوسان مثبت و منفی سه درصدی آغاز کرد. با وجود اینکه شاخص کل در ابتدای معاملات صعودی بود، خبر استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در پی افشای وام‌های میلیاردی به شورای عالی بورس، باعث تغییر جهت بازار شد. این موضوع بر روند نمادهای پتروپالایشی نیز تاثیرگذار بود و تعداد نمادهای نزولی در این گروه‌ها را افزایش داد.

در نهایت، شاخص کل بورس در بازار امروز هفت هزار و ۶۶۵ واحد، معادل ۰.۳۶ درصد افت کرد و روی سطح دو میلیون و ۱۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن اما به صعود خود ادامه داد و رشدی ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

با خرید و فروش ۵.۹ میلیارد سهام و حق تقدم در بازار امروز، ارزش معاملات خرد معادل هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان ثبت شد و حقیقی‌های بازار نیز ۹۶ میلیارد تومان از پول خود را از معاملات خارج کردند.

بخش عمده پتروشیمی‌ها سرخ پوش شدند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در بازار امروز ۱۱ نماد گروه پتروشیمی شاهد رشد قیمت بودند و ۱۶ نماد منفی خوردند؛ قیمت پایانی سه نماد نیز تغییری نکرد.

در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت‌های پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۲.۹۸ درصد، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۲.۸۵ درصد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۲.۲۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را داشتند. از سوی دیگر اما بیشترین افت به نمادهای پتروشیمی ممسنی (ممسنی) با سه درصد، پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۲.۹۵ درصد و پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱.۱۷ درصد رسید.

بیشتر بخوانید:  نفت پاسارگاد و پالایشگاه اصفهان بیشترین افت گروه نفتی را رقم زدند

افزون بر آن تابلو صنع پتروشیمی نشان می‌دهد که بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات امروز این گروه، با رقم ۴.۴ میلیارد تومانی به سهام پتروشیمی نوری (نوری) اختصاص یافته است. این در حالیست که بیشترین خروج پول حقیقی با مبلغ ۲.۲ میلیارد تومانی، در سهام پتروشیمی پارس رخ داد.

پیشتازی نفت بهران در گروه پالایشی بورس

صنعت فرآورده‌های نفتی نیز در معاملات روز جاری تحت تاثیر فضای کلی بازار قرار گرفت. طوری که پس از رشد قیمت هشت نماد و افت چهار نماد، شاخص این صنعت با کاهش ۰.۳ درصدی مواجه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت به حدود ۱۳۲ میلیارد تومان رسید و خالص خروج پول حقیقی از آن در نزدیکی رقم یک میلیارد تومان قرار گرفت.

نمادهای نفت بهران (شبهرن) با ۲.۹۸ درصد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲.۹۵ درصد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۲.۴۵ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند و سهام سه شرکت پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۵۲ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۱۲ درصد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۲۴ درصد افت قیمت نیز شدیدترین حرکت را در سمت منفی بازار پالایشی‌ها تجربه کردند.

به علاوه در بازار امروز، بیشترین خروج پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم ۸.۷ میلیارد تومانی به سهام پالایش نفت لاوان با نماد شاوان رسید. از سوی دیگر اما نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) شاهد بیشترین ورود پول حقیقی با مبلغ ۸.۲ میلیارد تومانی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.