کد خبر : 19577
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 14:00

پتروشیمی‌های قائدبصیر و ارومیه شاهد بیشترین افت در گروه خود بودند

پتروشیمی‌های قائدبصیر و ارومیه شاهد بیشترین افت در گروه خود بودند
روند نزولی شاخص کل بورس در حالی ادامه یافت که در بازار امروز تعداد بیشتری از نمادهای پتروپالایشی در مدار نزولی قرار گرفتند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، در ادامه روند نزولی بازار سهام، شاخص‌های اصلی بورس تهران در معاملات امروز نیز به افت خود ادامه دادند. این در حالیست که فشار فروش در صنایع پتروپالایشی بورس افزایش یافت و تعداد بیشتری از نمادهای این صنایع سرخ‌پوش شدند.

شاخص کل بورس تهران در بازار امروز شاهد افتی چهار هزار و ۷۲۲ واحدی بود و ۰.۲۴ درصد عقب نشینی نکرد. به این ترتیب، شاخص کل بورس کانال دو میلیون واحدی را از دست داد و روی پله یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز ۰.۱۳ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

در بورس امروز ۲.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد به ۹۸۹ میلیارد تومان برسد. در طول معاملات امروز نیز ۳۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

کدام نمادهای پتروشیمی مثبت خوردند؟

روند معاملات در روزهای اخیر در گروه پتروشیمی به نحوی بوده که بخش عمده نمادهای این گروه معاملات خود را با افت قیمت به پایان می‌برند و تعداد این نمادها، روز به روز افزایش می‌یابد. در معاملات امروز نیز ۱۷ نماد پتروشیمی منفی خوردند و تنها سه نماد افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند.

نمادهای گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۰.۹۳ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۰.۷۶ درصد و پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۰.۴۳ درصد اختصاص داشت. سهام شرکت‌های پتروشمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۷۴ درصد، پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۰.۷۱ درصد و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۰.۳۶ درصد افت نیز بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند

بیشتر بخوانید:  صعود اندک شاخص کل بورس در روز افت شاخص هم‌وزن/ قائد بصیر، فارابی و جم بیشترین بازدهی گروه پتروشیمی را رقم زدند

در بازار امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت پتروشیمی نوری بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد. طوری که نوری خروج پول ۱۳ میلیارد تومانی اشخاص حقیقی را شاهد بود. پتروشیمی بوعلی سینا نیز با ورود پول حقیقی ۳.۱ میلیارد تومانی همراه شد.

پالایش نفت لاوان، تنها صعودی گروه نفتی بود

معاملات بورس امروز در گروه پالایشی در شرایطی به پایان رسید که تنها یک نماد این گروه نتوانست در مدار صعودی قرار بگیرد و باقی نمادهای این صنعت، یک‌دست سرخ‌پوش شدند. پالایش نفت لاوان (شاوان) با رشد ۰.۵۸ درصدی تنها صعودی این گروه بود و در میان نمادهای نزولی، سهامداران نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۹۵ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۶۹ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۶۳ درصد افت، بیشترین کاهش ارزش در دارایی‌های خود را تجربه کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان بازار ۰.۶۲ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. همچنین طی معاملاتی به ارزش ۴۷ میلیارد تومان، سهامداران حقیقی گروه پالایشی بیش از ۱۰ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

امروز سهام شرکت پالایش نفت تبریز، بیشترین خروج پول حقیقی از این صنعت را به خود اختصاص دادند. به نحوی که خالص خروج پول حقیقی از سهام شبریز معادل ۳.۸ میلیارد تومان بود. این در حالیست که هیچ‌کدام از نمادهای این صنعت نتوانستند در بازار امروز، پول حقیقی جذب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.