کد خبر : 21343
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 13:46

پاییز بورس، صعودی آغاز شد؛

پتروشیمی‌های قائدبصیر، شیراز و کازرون پیشتاز گروه خود شدند

پتروشیمی‌های قائدبصیر، شیراز و کازرون پیشتاز گروه خود شدند
در ادامه روند صعودی شاخص کل و هم‌وزن، امروز هم بازار به حرکت رو به بالای خود ادامه داد و بخش عمده نمادهای صنایع پتروشیمی و پالایشی نیز با بازدهی مثبت به کار خود پایان دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که هفته گذشته را روی دور صعودی به پایان رساند، در نخستین روز پاییز نیز به سبزپوشی خود ادامه داد اما آهنگ رشد شاخص‌های اصلی بازار کندتر شد. در صنایع پتروپالایشی نیز وضعیت همچنان مطلوب بود و بخش عمده نمادها در این صنایع شاهد رشد قیمت بودند.

شاخص کل بورس در بازار امروز شاهد رشدی هزار و ۸۹۳ واحدی، معادل ۰.۰۹ درصد بود و روی پله دو میلیون و ۹۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز صعودی ۰.۳۱ درصدی را در بازار امروز تجربه کرد.

در بازار روز جاری، معامله‌گران بورسی ۸.۶ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند تا ارزش معاملات خرد به رقم دو هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان برسد. حقیقی‌های بازار نیز خروج پول ۱۴۸ میلیارد تومانی از بازار امروز را رقم زدند.

نماد پتروشمی فن آوران بازگشایی شد

نمادهای پتروشیمی در بازار امروز به روند رو به بالای هفته گذشته خود ادامه دادند و بیشتر آنها صعودی شدند. به طوری که ۱۶ نماد این صنعت بازدهی مثبت داشتند و ۱۳ نماد با افت قیمت مواجه شدند.

بیشترین رشد قیمت در میان نمادهای این گروه به سهام شرکت‌های پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۸۷ درصد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲.۶۷ درصد و صنایع پتروشیمی کازرون (کازرو) با ۲.۳۲ درصد رسید و بیشترین افت قیمت نیز برای نماد شرکت‌های پتروشیمی ممسنی، ارومیه و فارس بود که به ترتیب ۲.۸ درصد، ۰.۴۵ درصد و ۰.۴۵ درصد کاهش در قیمت پایانی را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه اصفهان بیشترین افت قیمت و خروج پول حقیقی گروه نفتی را تجربه کرد/ سهام پتروشیمی غدیر رفع تعلیق شد

بیشترین خالص خروج پول حقیقی از نمادهای پتروشیمی در بازار امروز به سهام شرکت پتروشیمی خراسان رسید. چراکه خراسان در معاملات امروز خود با خروج پول ۴.۴ میلیارد تومانی اشخاص حقیقی مواجه شد. این در حالیست که پتروشیمی شیراز با رقم ۶.۷ میلیارد تومانی، بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد.

لازم به ذکر است که در بازار امروز، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی فن آوران (شفن) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد و به معاملات بازگشت.

افت شاخص گروه نفتی با وجود رشد عمده نمادها

در معاملات امروز صنعت فرآورده‌های نفتی هفت نماد رشد قیمت داشتند و سه نماد سرخ‌پوش شدند. با این وجود، شاخص این صنعت با کاهش ۰.۱۵ درصدی مواجه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت ۶۲.۹ میلیارد تومان بود و خالص خروج پول حقیقی از آن به ۱۶.۵ میلیارد تومان رسید.

نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۹۳ درصد، نفت بهران (شبهرن) با ۰.۳۹ درصد و نفت ایرانول (شرانل) با ۰.۲۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند و سهام سه شرکت پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۴۴ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۴ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۰۵ درصد افت قیمت نیز، تنها نمادهای سرخ‌پوش پالایشی در بازار امروز بودند.

به علاوه در بازار امروز، بیشترین خروج پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم ۵.۹ میلیارد تومانی به سهام پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.