کد خبر : 20347
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1403 - 13:33

صعود بورس به لطف پتروپالایشی‌ها؛

پتروشیمی‌های غدیر و قائدبصیر شاهد بیشترین بازدهی گروه خود بودند

پتروشیمی‌های غدیر و قائدبصیر شاهد بیشترین بازدهی گروه خود بودند
در معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای پتروپالایشی نقش قابل توجهی در تداوم روند صعودی بازار ایفا کردند و سبب ادامه رشد شاخص‌های اصلی بورس شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، معاملات بازار سهام در ششمین روز از شهریورماه، با ادامه روند صعودی شاخص‌های اصلی بورس به اتمام رسید و نمادهای پتروپالایشی بورس، با قرارگیری در طرف سبزپوش معاملات، نقش به‌سزایی در رشد شاخص‌های ایفا کردند. طوری که در میان ۶ نمادی که بیشترین تاثیر را بر صعود شاخص کل در معاملات امروز داشتند، نام دو نماد پالایشی «شبندر» و «شتران» و همچنین دو نماد پتروشیمی «تاپیکو» و «نوری» به چشم می‌خورد.

با جابجایی پنج میلیارد برگه سهم و حق تقدم در بازار امروز و ثبت ارزش معاملات خرد هزار و ۴۶۰ میلیارد تومانی، شاخص کل بورس چهار هزار و ۷۵۱ واحد، معادل ۰.۲۳ درصد رشد کرد و روی پله دو میلیون و ۶۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۲۲ درصد به ارتفاع خود افزود. این در حالیست که خروج پول سهامداران حقیقی از بازار ادامه یافت و حقیقی‌های بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

سبزپوشی نمادهای پتروشیمی بورس ادامه دارد

نمادهای گروه پتروشیمی در بازار امروز نیز عملکرد مثبتی داشتند و بخش عمده نمادهای این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی تابلوی معاملات این گروه حاکی از آن است که ۱۸ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و ۹ نماد متحمل افت قیمت شدند.

نمادهای پتروشیمی غدیر (شغدیر) با یک درصد، پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۷۶ درصد و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۰.۵۸ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند. در مقابل اما نمادهای پتروشیمی کازرون (کازرو)، پتروشیمی اصفهان (شصفها) و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب ۱.۹۵ درصد، ۱.۴۴ درصد و ۰.۵۸ درصد شاهد بودند.

بیشتر بخوانید:  محصولات جدید شرکت نفت بهران در راه بازار

گفتنی است که سهامداران حقیقی سهام تاپیکو در بازار امروز بیشترین ورود پول در گروه پتروشیمی‌ها را رقم زدند. به نحوی که این نماد در بازار امروز شاهد خالص ورود پول ۳.۴ میلیارد تومانی بود. در سوی دیگر اما حقیقی‌های پتروشیمی پردیس (شپدیس) ۵.۲ میلیارد تومان پول از معاملات این نماد خارج کردند.

نفت بهران؛ تنها سرخ‌پوش گروه پالایشی

نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی نیز امروز روندی رو به بالا داشتند و شاخص این گروه در پایان معاملات با رشدی ۰.۷۷ درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات نمادهای پالایشی به ۵۷.۸ میلیارد تومان رسید و حدود ۸۷ میلیون تومان پول حقیقی وارد این گروه شد.

در معاملات امروز پالایشی‌ها، تنها نماد نفت بهران (شبهرن) با افت ۰.۳۶ درصدی مواجه شد و سهامداران ۱۰ نماد این گروه شاهد بازدهی مثبت این نمادها بودند. در میان سهام شرکت‌های پالایشی، نمادهای پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۴۹ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۴۳ درصد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۰.۵۹ درصد بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

از سویی دیگر، نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) بیشترین ورود پول حقیقی را نیز به نام خود ثبت کرد. چرا که امروز سهامداران حقیقی ۱.۴ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. سهام شرکت پالایش نفت لاوان نیز با خروج پول ۱.۵ میلیارد تومانی اشخاص حقیقی در بازار امروز مواجه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.