کد خبر : 18848
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 - 13:41

روزهای نزولی بازار سهام ادامه دارند؛

پتروشیمی‌های تخت جمشید، آبادان و قائدبصیر، بیشترین افت گروه خود را شاهد بودند

پتروشیمی‌های تخت جمشید، آبادان و قائدبصیر، بیشترین افت گروه خود را شاهد بودند
نمادهای پتروشیمی و پالایشی در بازار امروز نیز به روند نزولی خود ادامه دادند تا شاخص کل و هم‌وزن بورس نیز بار دیگر افت کنند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، روزهای سرخ بورس تهران در معاملات امروز بازار سهام نیز ادامه یافت و با تداوم معاملات نزولی در صنایع بورسی، از جمله پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها، شاخص‌های بورسی به حرکت خود روی مدار نزولی ادامه دادند.

شاخص کل بورس در بازار امروز ۱۱ هزار و ۲۹۵ واحد، معادل ۰.۵۳ درصد ریخت. به این ترتیب، نماگر اصلی بازار سرمایه روی سطح دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۶۳ درصد عقب‌نشینی کرد.

با خرید و فروش ۶.۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم توسط بورسی‌ها، ارزش معاملات خرد بازار سهام در بازار امروز به دو هزار و ۲۶۵ میلیارد تومن رسید. همچنین رقم خالص خروج پول حقیقی نیز معادل ۲۰۱ میلیارد تومان رقم خورد.

نمادهای پتروشیمی روی دور نزولی

روند معاملات گروه پتروشیمی در روزهای اخیر در به نحوی بوده که بخش عمده نمادهای این گروه معاملات خود را با افت قیمت به پایان می‌برند. با ادامه این روند، در معاملات امروز نیز ۲۴ نماد پتروشیمی منفی خوردند و تنها ۶ نماد افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند.

شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۰.۱۹ درصد، پتروشمی نوری (نوری) با ۰.۰۹ درصد و پتروشیمی گلستان (شستان) با ۰.۰۷ درصد افزایش قیمت پایانی، پیشتاز نمادهای صعودی در معاملات امروز گروه پتروشیمی بودند. از سوی دیگر، سهام شرکت‌های پتروشمی تخت جمشید (شجم) با ۴.۱۹ درصد، پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۲.۹۴ درصد و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۸۵ درصد افت نیز بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است که در بازار امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت صنایع پتروشیمی پردیس بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد. چراکه سهامداران حقیقی نماد شپدیس بیش از ۱۰ میلیارد تومان از پول خود را از این نماد خارج کردند. از سوی دیگر اما صنایع پتروشیمی تخت جمشید با جذب ۲.۹ میلیارد تومان پول حقیقی، از این لحاظ پیشتاز گروه خود بود.

بیشتر بخوانید:  عقب‌نشینی شاخص گروه نفتی با افت قیمت پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس

تدوام خروج پول حقیقی از پرچمداران پالایشی

وضعیت معاملات در صنعت فرآورده‌های نفتی در بازار امروز نیز وخیم بود و هیچ یک از نمادهای پالایشی موفق نشدند که از روند نزولی این صنعت جان سالم به در ببرند.

در بین ۱۳ نماد نزولی گروه پالایشی در بورس امروز، سهامداران نماد پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۳.۰۶ درصد، نفت پاسارگاد (شپاس) با ۱.۸۱ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۴۳ درصد افت، بیشترین کاهش ارزش دارایی‌های خود را تجربه کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان بازار ۰.۹۸ درصد افت کرد. همچنین طی معاملاتی به ارزش ۸۵.۴ میلیارد تومان، سهامداران حقیقی حدود ۱۴ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

به علاوه امروز سه پرچمدار گروه پالایشی باز هم بیشترین خروج پول حقیقی از این صنعت را به خود اختصاص دادند. به نحوی که خالص خروج پول حقیقی از سهام پالایش نفت تهران (شتران) معادل ۶.۲ میلیارد تومان بود و این مبلغ برای پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پالایش نفت تبریز (شبریز) نیز به ترتیب معادل ۴.۱ میلیارد تومان، ۲.۷ میلیارد تومان و ۱.۶ میلیارد تومان رقم خورد. در مقابل اما نماد نفت سپاهان با نماد شسپا، بیشترین ورود پول حقیقی معادل ۱.۷ میلیارد تومان را ثبت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.