کد خبر : 19850
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 13:50

روزهای صعودی بورس تهران ادامه دارند؛

پتروشیمی‌های ارومیه، نوری و پردیس بیشترین رشد گروه خود را ثبت کردند

پتروشیمی‌های ارومیه، نوری و پردیس بیشترین رشد گروه خود را ثبت کردند
تداوم بهبود معاملات بازار سهام باعث شد که همه نمادهای گروه پالایشی بورس سبزپوش شوند و بخش عمده نمادهای پتروشیمی نیز برای سهامداران خود، بازدهی مثبت رقم بزنند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بازار سهام با ادامه روند صعودی شاخص کل و هم‌وزن، امروز نیز ادامه یافت و بیش از ۷۰ درصد از نمادهای بورسی سبزپوش شدند. همچنین وضعیت در صنایع پتروپالایشی بورس نیز بهبود یافت و تعداد بیشتری از نمادهای این صنایع توانستند برای سهامداران خود بازدهی مثبت رقم بزنند.

دماسنج اصلی بازار سهام، امروز ۱۸ هزار و ۲۰۰ واحد صعود کرد و با این رشد ۰.۹ واحد درصدی، در سطح دو میلیون و ۳۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز صعودی ۰.۵۳ درصدی را تجربه کرد. با جابجایی ۴.۲ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین معامله‌گران بورسی، ارزش معاملات خرد بورس تهران به هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌های بازار نیز به طور خالص، حدود ۲۲۰ میلیارد تومان در معاملات تزریق کردند.

بیشترین بازدهی گروه پتروشیمی به کدام نمادها رسید؟

روند معاملات نمادهای پتروشیمی در بازار امروز نشان می‌دهد که بخش عمده نمادهای این گروه همچنان در روند صعودی حرکت می‌کنند؛ به نحوی که امروز ۱۸ نماد پتروشیمی بازدهی مثبت داشتند و سهامداران هفت نماد متحمل کاهش قیمت دارایی‌های خود شدند.

در این میان، بیشترین رشد قیمت در گروه پتروشیمی مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی ارومیه (شاروم) با دو درصد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱.۹۸ درصد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱.۹۷ درصد بود. نمادهای پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۱.۰۱ درصد، پتروشیمی جم (جم) با ۰.۶۱ درصد و پتروشیمی شازند (شاراک) با ۰.۳۷ درصد نیز بیشترین افت قیمت را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید:  رشد 88 درصدی نمادهای بورس در روز پایانی 1402

بر اساس تابلوی صنعت پتروشیمی در بازار امروز، بیشترین ورود پول حقیقی با مبلغ ۱۵ میلیارد تومانی، به سهام شرکت پتروشیمی نوری اختصاص یافت. از سوی دیگر اما پتروشیمی شیراز (شیراز) با رقم ۱.۵ میلیارد تومان، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی بود.

صعود دسته‌جمعی پالایشی‌های بورس

بازار امروز پالایشی‌ها نیز تحت تاثیر فضای کلی بازار با صعودی قابل توجه همراه شد و همه نمادهای این گروه، یک‌دست سبزپوش شدند. در این میان اما بیشترین بازدهی در این گروه به نماد پالایشگاه‌های اصفهان، لاوان و بندرعباس رسید. طوری که شپنا ۱.۹۸ درصد رشد کرد، شاوان ۱.۱۵ درصد افزایش قیمت داشت و بازدهی شبندر نیز به ۰.۸۲ درصد رسید.

به این ترتیب در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۹۶ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز ۳۳.۴ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به ۱۱.۳ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز استقبال گرمی از نماد پالایش نفت اصفهان نشان دادند و حدود پنج میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. در سوی دیگر اما دو نماد پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت تبریز (شبریز)، تنها نمادهایی بودند که خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.