کد خبر : 20544
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1403 - 17:55

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

پاک‌نژاد با انتخاب بورد، چهره‌ای مستقل در نفت به نمایش گذاشت

پاک‌نژاد با انتخاب بورد، چهره‌ای مستقل در نفت به نمایش گذاشت
رضا سپهوند گفت: پاک‌نژاد با انتخاب حمید بورد، تصمیم خوبی گرفته‌اند و به جامعه صنعت نفت نشان دادند که ایشان در تصمیم‌گیر‌ی‌هایش مستقل است.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، رضا سپهوند، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره‌ی انتصاب حمید بورد به انرژی پرس گفت: قلب نفت و اقتصاد ایران شرکت ملی نفت است. به نظرم پاک‌نژاد انتخاب بسیار مناسبی داشته‌اند. چون رزومه‌ی بورد این مسئله را نشان می‌دهد.

سپهوند ادامه داد: بورد فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعت نفت و تمام تجارب‌شان در حوزه نفت است. از جمله اینکه ایشان مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره بوده است. حتی مدیر نمونه نفتی کشور هم شده است.

این نماینده مجلس افزود: ما از یک مدیر چه می‌خواهیم که تمام تجاربش در این حوزه بوده قطعا آشنایی کاملی به این حوزه دارد و انشاالله می‌تواند موفق باشد. همه باید به این مدیر باتجربه کنیم که بتواند صنعت نفت را درحوزه‌های مختلف احیا کند که این کشور بتواند از این ناترازی‌ها خارج شود.
سپهوند با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها و پافشاری پاک‌نژاد در انتخاب بورد، بیان کرد: به نظرم سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه وزیر نفت، بیشتر جنبه سهم‌خواهی و سیاسی دارد. این افراد دلسوز صنعت نفت ایران نیستند.  با توجه به اینکه دولت وفاق ملی تشکیل شده همه گروه‌ها و جریان‌ها باید دنبال مدیرانی باشند که تخصص و تجربه این حوزه را دارند و جرات و جسارت عمل داشته باشند. به نظرم این افراد بیشتر جنبه سهم‌خواهی دارد نه تخصص‌گرایی.
او درخصوص حاشیه‌های انتخاب پاک‌نژاد عنوان کرد: نفت ایران یعنی نفت جنوب؛ بالاخره کسانی که در این صنعت از آغاز تا الان بوده‌اند، بیشتر از نفت جنوب برخاسته‌اند. وزیر باید استقلال رای داشته باشد. اگر قرار باشد وزیری تحت تأثیر لابی‌هایی قرار بگیرد، این وزیر دیگر نمی‌تواند آغاز خوبی داشته باشد. به نظرم پاک‌نژاد تصمیم خوبی گرفته‌اند و به جامعه صنعت نفت نشان دادند که ایشان در تصمیم‌گیر‌ی‌هایش مستقل است و این برای صنعت نفت خوب است.

بیشتر بخوانید:  امضای تفاهم‌نامه مردمی‌سازی صرفه‌جویی مصرف انرژی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.