کد خبر : 20649
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 17:27

شهاب الدین متاجی؛

پالایش و پخش با ۳۲ همت سود تحویل گرفتند با ۳۱ همت زیان تحویل دادند

پالایش و پخش با ۳۲ همت سود تحویل گرفتند با ۳۱ همت زیان تحویل دادند
درحالی‌که دولتمردان پیشین از اسب زین شده و اوضاع خوب انرژی سخن می‌گویند، هر روز اخبار بیشتری از بحران ناترازی انرژی و زیان‌دهی سازمان‌ها و نهادهای دولتی منتشر می‌شود. این‌بار نوبت به شرکت ملی پالایش و پخش است که خبر زیان‌دهی آن رسانه‌ای شود. این درحالی است که جلیل سالاری، مدیرعامل سابق این شرکت ادعاهای کذبی درباره فروش بنزین داشته است.

به گزارش انرژی پرس، شهاب الدین متاجی، مدیر سابق برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت پالایش و پخش در این‌باره گفت: جریانی که شرکت ملی پالایش و پخش را از شرکتی با ۳۲ همت سود، به شرکتی زیانده با ۳۱ همت ضرر تبدیل کردند، بجای پاسخگویی از نحوه عملکرد خود با مطرح کردن مسائلی اینچنینی به دنبال فرافکنی و فرار از پاسخگویی هستندشرکت را از شرکتی با ۳۲ همت سود به شرکتی با ۳۱ همت ضرر تبدیل کرده که در سامانه کدال هم برای عموم قابل دسترسی است، و در شرایطی که به ناترازی بنزین دامن زده، به جای پاسخگویی درباره عملکرد خود، برای منحرف کردن اذهان عمومی از واقعیت‌ها در حال جریان‌سازی‌های مخرب و دروغین هستند.

بیشتر بخوانید:  سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری برای حذف کربن

فرض کنیم ادعای صادرات بنزین به قیمت ۵۰۰ تومان صحیح باشد، با این میزان درآمدی که ثبت و تایید شده، باید در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۱۰ میلیارد لیتر صادرات انجام میشد که معادل کل بنزین تولیدی کشور از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ است که امری محال است، زیرا نه این مقدار فرآورده در کشور موجود بوده و نه زیرساخت بارگیری و انتقال آن وجود داشته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.