کد خبر : 21166
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1403 - 13:53

الاکلنگ سواری بورس تهران؛

پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس شاخص گروه نفتی را صعودی کردند

پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس شاخص گروه نفتی را صعودی کردند
با وجود اینکه نماد پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس تنها صعودی‌های گروه فرآورده‌های نفتی بودند، توانستند باعث رشد 0.36 درصدی شاخص این گروه شوند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که این روزها روندی نوسانی را طی می‌کند، پس از افت در روز معاملاتی گذشته، در بازار امروز با رشدی اندک همراه شد. در نتیجه، کمی از فشار فروش در صنایع بورسی کاسته شد و صنایع پتروپالایشی نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

شاخص کل بورس، بازار امروز را با رشدی دو هزار واحدی، معادل ۰.۱ واحد درصدی به پایان رساند و روی سطح دو میلیون و ۶۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز طی معاملات روز جاری، صعودی ۰.۲۷ درصدی را شاهد بود.

حجم معاملات سهام و حق تقدم در بازار امروز معادل ۷.۱ میلیون برگه بود تا ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان را ثبت کنند. در این بین، حقیقی‌های بازار نیز ۱۲۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

پترول متوقف شد؛ پتروشیمی خارک به معاملات بازگشت

در پایان معاملات بورس امروز صنعت پتروشیمی به روند نزولی خود ادامه داد اما در مقایسه با دیروز، نمادهای بیشتری از این صنعت سبزپوش شدند. در بازار امروز ۱۱ نماد پتروشیمی مثبت خوردند، ۱۳ نماد افت قیمت داشتند و هفت نماد نیز تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

سه نماد صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۱.۵۷ درصد، پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۲۱ درصد و پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۰.۹۵ درصد، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و در طرف دیگر نیز سهام سه شرکت پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با افت به ترتیب ۲.۹۸ درصد، ۱.۳۳ درصد و ۰.۸۴ درصدی شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

در بازار امروز سهام گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) شاهد بیشترین ورود پول حقیقی در گروه پتروشیمی، با رقم ۲.۳ میلیارد تومانی بود. از سوی دیگر اما ۱۵.۴ میلیارد تومان پول از نماد پتروشیمی نوری خارج شد.

بیشتر بخوانید:  کارنامه پتروشیمی‌های بورسی در شهریور/ آژیر خطر درآمدزایی پتروشیمی‌ها به صدا درآمد

گفتنی است که نماد معاملاتی پترول در پایان بازار امروز جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به‌ منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شد. در مقابل اما نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خارک (شخارک) پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف در روزهای گذشته، در بازار امروز بازگشایی شد.

کدام نمادهای پالایشی سبزپوش شدند؟

نمادهای پالایشی در حالی به معاملات امروز خود پایان دادند که همچنان بخش عمده نمادهای این صنعت نزولی بوده و تنها دو نماد این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با رشد به ترتیب ۱.۱۹ درصد و ۰.۲۶ درصدی، تنها نمادهای صعودی پالایشی در بازار امروز لقب گرفتند و سه نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۵۱درصد، نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۳۸ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۲۷ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را شاهد بودند.

با وجود سرخ‌پوشی عمده نمادهای پالایشی، رشد قیمت دو نماد بزرگ این گروه، یعنی شپنا و شبندر، سبب شد که شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۳۶ درصد رشد کند. همچنین در بازار امروز، ارزش معاملات گروه پالایشی معادل ۵۵.۸ میلیارد تومان شد و حقیقی‌ها حدود چهار میلیارد تومان پول از این صنعت خارج کردند.

در بازار امروز سهام پالایش نفت اصفهان، بیشترین رقم ورود پول حقیقی را با مبلغ ۱.۷ میلیارد تومانی در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کرد. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول حقیقی با مبلغ ۱.۸ میلیارد تومانی، به سهام نفت بهران (شبهرن) اختصاص پیدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.