کد خبر : 15909
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 13:43

بورس سرخ ماند؛

پالایشگاه‌های اصفهان، لاوان و بندرعباس، بیشترین افت گروه نفتی را رقم زدند

پالایشگاه‌های اصفهان، لاوان و بندرعباس، بیشترین افت گروه نفتی را رقم زدند
شاخص کل و هم‌وزن در بورس امروز نیز به سقوط خود ادامه دادند. در گروه پالایشی، تنها یک نماد منفی خورد و در گروه پتروشیمی نیز همه نمادها، یک‌دست سرخ‌پوش شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، روند نزولی شاخص‌های اصلی بورس تهران در دومین روز هفته نیز ادامه پیدا کرد و بیش از ۸۰ درصد از کل نمادها در بازار روز جاری منفی خوردند. وضعیت معاملات امروز به نحوی بود که در گروه پتروشیمی، همه نمادها در سمت سرخ‌پوش بازار قرار گرفتند و در گروه پالایشی نیز تنها یک نماد صعودی شد.

نقشه بورس امروز

شاخص کل بورس در بازار امروز ۱۶ هزار و ۵۷۴ واحد معادل ۰.۸ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و روی پله دو میلیون و ۴۵ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با افتی ۰.۵۳ درصدی معاملات را به پایان برد.

حجم معاملات سهام و حق تقدم در بازار امروز به پنج میلیارد برگه رسید تا به این ترتیب، ارزش معاملات خرد معادل هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رقم خورد. در این میان، سهامداران حقیقی بازار بیش از ۴۱۱ میلیارد تومان از معاملات بازار سهام خارج کردند.

ادامه سقوط دسته‌جمعی پتروشیمی‌ها

حال و روز نمادهای پتروشیمی در بازار امروز، تفاوتی با دیروز نداشت و بار دیگر هیچ یک از نمادهای معامله‌شده در این گروه، نتوانستند برای سهامداران خود بازدهی مثبت را به ارمغان بیاورند. در بازار روز جاری ۲۶ نماد پتروشیمی خرید و فروش شدند که چهار نماد روی صفر تابلو به کار خود پایان دادند و ۲۲ نماد نیز سرخ‌پوش شدند. در این میان سهام شرکت پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۱.۹۸ درصد، صنایع پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۱.۹۷ درصد و پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۹۳ درصد، بیشترین افت قیمت را به نام خود زدند.

گفتنی است در بازار امروز، نماد شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) بیشترین خروج پول حقیقی را به مبلغ ۴.۸ میلیارد تومان رقم زد. در مقابل اما نماد پتروشیمی پردیس (شپدیس) با رقم ۱.۹ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:  بورس درجا زد/ «شتوکا» به مجمع می‌رود

گفتنی است که در بازار امروز، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی شیراز (شیراز) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه برای تقسیم سود نقدی و عمومی فوق‌العاده، با دستور ناظر بازار بازگشایی شد. همچنین ناظر بازار از تایید نشدن بخشی از معاملات پتروشیمی نوری (نوری) به دلیل رعایت نکردن اصل انصاف، تایید نشد.

سرمایه‌گذاری صنعت نفت، تنها نماد صعودی گروه خود بود

روند معاملات بورس امروز به نحوی پیش رفت که در صنعت فرآورده‌های نفتی، نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با رشد ۰.۰۳ درصدی، تنها نماد صعودی این گروه بود و سهامداران ۱۰ نماد دیگر این گروه شاهد افت قیمت دارایی خود بودند.

بیشترین افت قیمت در بین نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی مربوط به پالایشی‌های این گروه بود؛ طوری که سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به ترتیب کاهش قیمت ۱.۹ درصد، ۱.۶۱ درصد و ۰.۹۳ درصدی را تجربه کردند.

به این ترتیب، در پایان زمان بازار امروز شاخص صنعت پالایشی با معاملاتی به ارزش حدود ۵۵ میلیارد تومان و ورود پول ۳.۷ میلیارد تومانی حقیقی‌ها، افتی ۱.۰۴ درصدی را رقم زد.

گفتنی است که سهام پالایش نفت اصفهان، با وجود ثبت بیشترین افت قیمت، شاهد بیشترین ورود پول حقیقی در میان هم‌گروهی‌های خود بود. طوری که خالص ورود پول به این نماد به حدود چهار میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر نیز نماد نفت سپاهان (شسپا)، بیشترین خروج پول حقیقی معادل ۱.۵ میلیارد تومان را تجربه کرد.

بازدهی بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.