کد خبر : 20448
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 14:06

هفته صعودی بورس به پایان رسید؛

پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس بیشترین بازدهی گروه خود را ثبت کردند

پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس بیشترین بازدهی گروه خود را ثبت کردند
با تداوم رشد قیمت بخش عمده پتروپالایشی‌های بورس، شاخص کل و هم‌وزن به صعود خود ادامه دادند و بازار با لباس سبز به استقبال هفته آینده رفت.

به گزارش انرژی پرس، بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته اول شهریورماه، باردیگر امیدوارکننده بود و شاخص‌های اصلی بازار سهام، پس از تداوم سبزپوشی نمادهای پتروشیمی و پالایشی بورس، به حرکت خود روی مدار صعودی ادامه دادند.

شاخص کل بورس تهران، امروز هشت هزار و ۲۴۶ واحد، معادل ۰.۴ درصد رشد کرد تا معاملات هفته آینده را روی سطح دو میلیون و ۷۶ هزار واحدی آغاز کند. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۰.۵۱ درصدی به استقبال هفته آینده رفت.

در بازار روز جاری، ۴.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین معامله‌گران بازار سهام خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد بورس به هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان برسد. حقیقی‌های بازار نیز ۹۶ میلیارد تومان وارد معاملات بازار امروز کردند.

صعود پتروشیمی‌های بورس ادامه دارد

بخش عمده نمادهای پتروشیمی در بازار امروز بر مدار صعود قرار گرفتند و از میان ۳۱ نماد معامله‌شده در این گروه، تنها ۱۰ نماد در سمت منفی بازار قرار گرفتند و دو نماد نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.

از میان ۱۹ نماد صعودی پتروشیمی در بازار امروز، سه نماد پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۱.۹۷ درصد، پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۱.۹۲ درصد و پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۱.۱۷ درصد بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند.  از سوی دیگر اما پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱.۱۶ درصد، پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۰.۲۷ درصد و پتروشیمی جهرم (جهرم) با ۰.۲۷ درصد افت، شاهد بیشترین افت قیمت بودند.

بیشتر بخوانید:  موج گرانی در پتروشیمی

گفتنی است که در پایان بازار امروز، پتروشیمی قائدبصیر با مبلغ ۲.۶ میلیارد تومانی بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کرد و بیشترین خروج پول به نام نماد پتروشیمی پردیس (شپدیس) با مبلغ ۱۲.۲ میلیارد تومانی ثبت شد.

کدام نمادهای پالایشی منفی خوردند؟

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز ناشی از سبزپوشی کلیت بازار، صعودی بود؛ به نحوی که ۱۰ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد نفت ایرانول (شرانل) با ۰.۰۷ درصد و نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۰۲ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند. از میان نمادهای صعودی نیز سهام پالایشگاه‌های اصفهان (شپنا) با ۱.۸۶ درصد، تهران (شتران) با ۰.۸۵ درصد و بندرعباس (شبندر) با ۰.۷۷ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۴ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز ۴۷.۷ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به بیش از ۱۳ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز استقبال گرمی از نماد پالایش نفت اصفهان نشان دادند و بیش از ۱۱.۶ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. این در حالیست که پالایش نفت تبریز (شبریز) با خروج پول ۸۲۲ میلیون تومانی، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.