کد خبر : 19631
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 14:42

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

وزیر پیشنهادی نفت را نمی شناسم/ از عملکرد علی آبادی در وزارت صمت رضایت ندارم +فیلم

وزیر پیشنهادی نفت را نمی شناسم/ از عملکرد علی آبادی در وزارت صمت رضایت ندارم +فیلم
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ارزیابی وزرای نفت و نیرو گفت: وزیر نفت را نمی شناسم و از عملکرد وزیر پیشنهادی نیرو در زمان حضورش در وزارت صمت رضایت ندارم.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم روز یکشنبه به مجلس معرفی شدند و طبق آنچه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از تریبون خانه ملت اعلام کرد، وزرای پیشنهادی یک هفته فرصت دارند تا در کمیسیون‌های مجلس برنامه های خود را تشریح و نمایندگان را به منظور گرفتن رای اعتماد مجاب کنند. لیست پیشنهادی وزرا از همان لحظه اول قرائت در صحن، با انتقادات و واکنش های زیادی مواجه شد. مثلا برای وزارت مهم نیرو، وزیر صمت دولت سیزدهم معرفی شد و برای وزارت با اهمیت نفت هم چهره ای غیرنفتی و ناشناخته برای نمایندگان مجلس. گزینه هایی که بحث برانگیز هستند.

رمضانعلی سنگدوینی، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس درباره وزرای پیشنهادی نفت و نیرو به «انرژی پرس» گفت: وزیر پیشنهادی نفت را نمی شناسم و شناختی از او ندارم در حالی که وزارت نفت جایگاه بسیار مهمی است و انرژی کشور از طریق نفت تامین می شود.

او ادامه داد: اگر برق روشنایی می دهد و صنعت را پشتیبانی می کند، بخش اعظم سوخت کشور را نفت تامین می کند. لذا قبل از هر چیز اول باید وزیر پیشنهادی نفت به کمیسیون مربوطه و تخصصی مجلس بیاید و برنامه هایش را ارائه دهد و از آنها دفاع کند، بعد بگوییم که به او رای می دهیم یا نه.

سنگدوینی همچنین افزود: درباره آقای علی آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو هم که تا پیش از این وزیر صمت بوده است، از عملکردش در این حوزه رضایت ندارم، اما در حوزه نیرو قبلا کار کرده و دارای تجربه است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم تاکید کرد: باید دید اکنون که ۱۶ تا ۱۷ هزار مگاوات در پیک، کسری برق داریم و صنایع ما در حال خاموشی است و چاه های کشاورزی ما به واسطه خاموشی های ۶- ۷ ساعته روزانه در حال خارج شدن از مدار هستند، برنامه ها و آینده نگری وزیر پیشنهادی نیرو در این حوزه تا چه حد است.

بیشتر بخوانید:  مجری شبکه قرآن عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش شد

این نماینده دو دوره مجلس در کمیسیون انرژی بیان کرد: علاوه بر آن، باید ببینیم دیدگاه وزیر پیشنهادی نسبت به انرژی های نو و بادی و تجدیدپذیر چیست. چرا که نمی توانیم در این شرایط کسری و ناترازی انرژی، تولیدمان را نادیده بگیریم؛ بلکه باید در این شرایط تحریمی صنعتمان را زنده نگه داریم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجالس یازدهم و دوازدهم در توضیح این سوال که آیا وزرای پیشنهادی نفت و نیرو می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند؟ گفت: باید اول وزرای پیشنهادی به مجلس بیایند و در کمیسیون های مربوطه نسبت به برنامه های خود توضیح دهند، بعد ببینیم برنامه هایشان در چه سطحی است. وزارت نفت یک مجموعه بزرگ است و وزیر پیشنهادی نفت باید توضیح دهد نسبت به کمبود بنزین و مصرف بالای آن در کشور چه برنامه ای دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم ادامه داد: چگونگی بهره برداری از پارس جنوبی و نگهداری چاههای نفتی و گازی که سال ها از عمر انها می گذرد برای ما حایز اهمیت است. همچنین وزیر پیشنهادی نفت علاوه بر بیان برنامه های خود در این باره باید بگوید دیدگاه و نظرش نسبت به کشورهای همسایه چیست. ضمن اینکه نگاهش به سرمایه گذاری داخلی و جذب سرمایه خارجی اهمیت دارد و باید بگوید چگونه می تواند نظر بخش خصوصی را به منظور سرمایه گذاری جذب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.