کد خبر : 20345
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1403 - 13:33

وزارت بهداشت سنگاپور از دریانوردان تست آبله میمون می‌گیرد

وزارت بهداشت سنگاپور از دریانوردان تست آبله میمون می‌گیرد
در پی اعلام سازمان بهداشت جهانی برای وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی در مورد آبله میمون، سنگاپور تصمیم گرفته است آزمایش دریانوردان خارجی را برای وجود آبله میمون در بدو ورود آغاز کند.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از Maritime Executive، وزارت بهداشت سنگاپور از ۲۳ آگوست اقدام به انجام غربالگری دمایی و بصری در دو فرودگاه بین‌المللی این کشور برای مسافران ورودی و خدمه می‌کند. این تست‌ها به ویژه برای پرواز‌هایی که از مکان‌های در معرض خطر شیوع آبله میمون وارد کشور می‌شوند، انجام خواهد شد.

در بیانیه‌ای، وزارت بهداشت سنگاپور اعلام کرد که مسئولیت‌پذیری هر فرد، به خصوص در صورت وجود علایم، و رعایت بهداشت فردی می‌تواند به طور مؤثری در کاهش خطر انتقال آبله میمون کمک کند.

تا کنون، در سال جاری حدود ۱۴,۰۰۰ مورد آبله میمون و حدود ۴۵۷ مورد مرگ در اثر این بیماری گزارش شده است. شیوع این بیماری به شدت در جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش یافته و همچنین مواردی از آن در سایر نقاط آفریقا و تعداد کمی در پاکستان، تایلند، فیلیپین و سوئد ثبت شده است. این وضعیت یادآور روز‌های اولیه همه‌گیری کووید-۱۹ است.

براساس این گزارش، اقدامات مشابهی نیز در ایست‌های بازرسی دریایی برای خدمه و مسافرانی که از مناطق شیوع آبله میمون با کشتی وارد می‌شوند، انجام خواهد شد.

سنگاپور تا ماه آگوست گزارش ۱۳ مورد از سویه خفیف‌تری از آبله میمون به نام Clade II را داشته که عمدتاً از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود. احساس فوری دولت سنگاپور ناشی از ظهور نوع جدید و متفاوتی از ویروس در آفریقای مرکزی است که به نظر می‌رسد از طریق تماس عادی بین مردم منتقل می‌شود. این نوع از آبله میمون نرخ مرگ و میر حدود چهار درصد را دارد. با توجه به این خطر، سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی را برای آبله میمون اعلام کرده است.

منبع: مانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.