کد خبر : 15414
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 14:49

وام ۱۰۲ میلیون دلاری صندوق کویت برای توسعه شبکه برق بحرین

وام ۱۰۲ میلیون دلاری صندوق کویت برای توسعه شبکه برق بحرین
صندوق توسعه اقتصاد کویت وامی به مبلغ ۱۰۲ میلیون دلار امریکا برای کمک به تامین مالی پروژه‌های برق‌رسانی بحرین اختصاص داد.

به گزارش سی ان ان، این پروژه شامل ساخت سه ایستگاه تبدیل ۲۲۰/۴۰۰ کیلو ولتی در مناطق مختلف بحرین و یک ایستگاه اتصال ۴۰۰ کیلو ولتی در منطقه راس القرین است.

این طرح همچنین افزون بر خدمات مشاوره‌ای شامل اتصال ایستگاه‌های جدید به نیروگاهای تبدیل و شبکه سراسری برق بحرین و همچنین تقویت شبکه ۲۲۰ کیلوولتی و انجام اصلاحات لازم برای اتصال این دو شبکه، خواهد بود.

«ولید البحر» سرپرست مدیریت کلی صندوق کویت تصریح کرد، مدت این وام ۲۰ ساله و همچنین با یک دوره تنفس چهار ساله بوده و قرار است در ۳۲ قسط شش ماهه بازپرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: سود این وام دو درصد در سال و با کارمزد سالیانه نیم درصد برای پوشش هزینه‌های اداری و خدمات اجرای قرارداد وام خواهد بود.

این مقام کویتی افزود: این چهارمین وام این صندوق برای توسعه شبکه انتقال برق و به طور کلی بیست و یکمین وام آن برای تامین مالی پروژه‌های پادشاهی بحرین به شمار می‌آید به طوری که این کشور در قالب ۲۰ مورد وام قبلی مبلغی حدود ۷۸۳ میلیون دلار برای پروژه‌های مختلف دریافت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.