کد خبر : 16524
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 10:02

هند ۱۲۰ میلیون دلار در چابهار سرمایه‌گذاری می کند

هند ۱۲۰ میلیون دلار در چابهار سرمایه‌گذاری می کند
سفیر هند در تهران با اشاره برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در هفته‌های گذشته و همچنین در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران اظهار کرد: دوستی بین ایران و هند بسیار قوی است و هر کسی در این ۲ کشور قدرت را در دست می‌گیرد، طرفدار این دوستی است.

به گزارش انرژی پرس، «رودرا گاوراو شرست» سفیر هند در تهران در ارتباط با توافق اخیر ایران و هند برای گسترش بندر چابهار گفت: حدود یک ماه پیش قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار بین ایران و  یک شرکت هندی به امضا رسید و این بندر برای ما بسیار مهم است.

این دیپلمات هندی در تهران با بیان اینکه «اجرای این توافق را به همراهی سازمان بنادر و کشتیرانی ایران به پیش می‌بریم»، گفت: بر اساس این توافق‌نامه حدود ۱۲۰ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین به سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری هند در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل بندر چابهار اشاره کرد و گفت: گسترش و توسعه این بندر برای هند مهم است.

سفیر هند در ایران همچنین در پاسخ به این سوال که« به تازگی انتخابات سراسری در هند برگزار شده است و قرار است به زودی نیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شود و این ۲ انتخابات چه تاثیر احتمالی می‌تواند بر روابط ۲ کشور داشته باشد؟» خاطرنشان کرد: دوستی بین ایران و هند آن‌قدر قوی است که در ۲ کشور هر کسی قدرت را در دست بگیرد، طرف این دوستی است.

وی با بیان اینکه «در هند کل احزاب سیاسی طرفدار روابط با ایران هستند و در ایران نیز اراده مقامات این کشور در راستای ارتقا و گسترش روابط ۲ کشور است»، خاطر نشان کرد: بنابراین برگزاری انتخابات در ایران و هند تاثیر منفی بر دوستی ۲ کشور نخواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.