کد خبر : 20038
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 11:34

نمایندگان موفق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی برای رفع مشکل ناترازی برق برنامه‌ دارد

نمایندگان موفق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی برای رفع مشکل ناترازی برق برنامه‌ دارد
تعدادی از نمایندگان موافق برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.
به گزارش انرژی پرس،  تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه -۳۱ مرداد ماه – در موافقت با برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر به عنوان موافق برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: دو چالش عمده کشور کمبود آب و قطعی برق در بخش‌های مختلف است حل این چالش های اساسی نیاز به مدیری لایق، جهادی، متخصص و انقلابی دارد آگاهید که عباس علی‌آبادی در این حوزه مسلط است و از لحاظ علمی هم تجربه کافی برای حل مشکلات این حوزه را دارد.

شریعتی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیرو تجربه قوی در مدیریت و ساخت پروژه‌های نیروگاهی و اشراف کافی و اعتماد به نفس لازم برای حل مشکلات وزارتخانه را داراست. تجربیات ارزشمند او در بخش فنی و مهندسی و اقتصادی از دیگر امتیازات او است.

نماینده مردم بهشهر اضافه کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی تامین منابع مالی به ویژه موارد مندرج در قوانین برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی از ویژگی‌های منحصر به علی آبادی است.

وی افزود: وزارت نیرو در حال حاضر نیاز به مدیر جهادی پیگیر با عزم راسخ برای برطرف کردن مشکلات موجود در ناترازی‌های برق و تنش منابع آبی را دارد و رفع   این چالش‌های با مشارکت فراگیر همه قوا، دستگاه‌ها، و سایر ذی‌نفعان قابل انجام خواهد بود.

شریعتی با بیان اینکه «توجه ویژه به تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاها از جمله یکی دیگر از مهمترین محورهای برنامه‌های علی‌آبادی برای وزارت نیرو است»، گفت: علی آبادی جزو معدود مدیران کشور است که هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت داشته است و در این امور کاملاً مسلط است.

علی‌آبادی وزیری توانمند برای وزارت نیرو است

رحمت الله نوروزی موافقت با برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: به یقین انتخاب وزیری توانمند برای وزارتخانه نیرو با توجه به بحران شدید آب و برق در تمامی کشور و حتی با همسایگان بسیار ضروری است زیرا ما در این حوزه علاوه بر داخل کشور با همسایگان نیز دچار تنش و چالش شده ایم.

نماینده مردم علی آباد کتول اضافه کرد: عدم بهره برداری نیروگاه‌ها، ناتوانی در سرمایه گذاری برای بروز کردن تجهیزات و کاهش تصدی‌گری، وارد کردن بخش خصوصی به جریان تولید انرژی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از جمله مواردی است که حل آنها نیازمند داشتن مدیری توانا و کارآمد است زیرا تنها در این صورت می توان مشکلات عدیده صنعت برق و آب را کاهش داد.

وی افزود: کمبود آب و مشکلات پیرامون آن سبب شده مردم از شرق به سمت دیگر شهرها و بیشتر به سمت استان گلستان مهاجرت کنند بنابراین باید به وزارتخانه نیرو به عنوان یک وزارتخانه مهم و حتی امنیتی، اقتصادی و توسعه گرا نگاه کرد.

نوروزی اضافه کرد: اصلاح سیاست الگوی کشت و افزایش بهره‌وری، ضعف دولتها در دیپلماسی آب و عدم حل و فصل مشکل ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس از جمله مسائلی است که آقای علی آبادی باید برای حل و فصل آن قول دهد.

وی افزود: اقتصاد آب، بهره‌وری بهینه از آب، توسعه آبیاری تحت فشار و قطره ای با هدف جلوگیری از هدررفت آب و افزایش سهم و حقآبه کشاورزان از جمله مسائل مهمی است که باید به آنها با هدف ایجاد رفاه عمومی و رونق اقتصادی و کشاورزی توجه کرد.

علی‌آبادی برای رفع مشکل ناترازی برق برنامه‌ دارد

هادی هاشمی‌نیا به عنوان موافق عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت : در آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم که این خطر جدی است و باید به این موضوع توجه شده و مدیریت بهینه آب از وظایف مهم وزارت نیرو به شمار می آید.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره به وضعیت فعلی منابع آبی کشور گفت: باید برنامه دقیقی برای مدیریت صحیح منابع آبی در مواجهه با تنش آبی و ذخیره سازی آب داشته باشیم تا این سرمایه برای کل کشور حفظ شود.

هاشمی‌نیا در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: علی‌آبادی در زمان مدیریت شرکت مپنا اقدامات شایسته‌ای انجام داد که ما را در دنیا سرآمد کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف آب به موضوع ناترازی برق اشاره کرد و گفت: علی‌آبادی برای رفع مشکل ناترازی برق برنامه‌ دارد که از جمله آن تولید ۱۱ هزار مگاوات برق است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی نیرو برای توجه ویژه به بخش خصوصی اظهار داشت که با اجرای برنامه‌هایی همچون نیروگاه‌های ترکیبی و کاهش تلفات شبکه‌های برق می‌توان در راستای رفع ناترازی حرکت کرد.

علی آبادی رویکرد فراجناحی و بین بخشی دارد

روح الله لک علی‌آبادی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای پزشکیان گفته بود «باران که شدی مپرس این خانه کیست و برای خدمت کردن مثل باران باید بر همه بباریم» و در حین انتخابات ریاست جمهوری هم او  گفت من حزبی نیستم وعمل نمی‌کنم سیاه و سفید نمی‌بینم و اصولگرا و اصلاح طلب و این قم و آن قوم نمی‌کنم و همه با هم یکی هستیم.

نماینده درود و ازنا اضافه کرد: حالا که رئیس جمهوری کابینه خود را معرفی کرده است مشاهده می‌کنیم که یک رنگین کمان از سلایق و طیف‌های مختلف را برای دولت وفاق ملی در نظر گرفته است؛ وعده خودش عمل کرده و امروز نوبت ما نمایندگان است که این امانت بزرگ را به اهلش بسپاریم.

وی افزود: عدالت یعنی هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند و اگر می‌خواهیم با عدالت حکم کنیم باید بدانیم که انتخابات تمام شد و نباید هیجانی رفتار نکنیم و خدایی ناکرده به کسی توهین نکنیم و فرمایش رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات به ما توصیه موکدی بود که نباید احساساتی که افراد را در دوره انتخابات وادار به مجادله با یکدیگر می‌کرد ادامه پیدا کند.

لک علی‌آبادی اظهار داشت: مخالفت حق نمایندگان مجلس است، اما رقابت تمام شد و اگر فریادی داریم باید بر سر باند جنایتکار رژیم صهیونیستی بزنیم و امروز روز همدلی است، روز رحمت و مهربانی است. هرچه بودی هرچه کردی آن گذشت حالی و از نو عمل آغاز کن باب عشق دیگری آغاز کن.

وی تصریح کرد: اینکه ما باید از بن دندان این باور را داشته باشیم که موفقیت رئیس جمهور موفقیت ما هم هست باید باور کنیم و این فرموده رهبر معظم انقلاب است و از رئیس مجلس تشکر می‌کنم به خاطر اینکه او در حین انتخابات و بعد از انتخابات و در اداره مجلس با اخلاق و با سعه صدر برای وحدت و همدلی تلاش می‌کند.

نماینده درود و ازنا خاطرنشان کرد: سهم لرستان از اعتبارات کشوری فقط پوشیدن لباس زیبای بختیاری و به گردن انداختن گلونی این نماد اصالت لرها توسط مسئولین نباشد، آقای پزشکیان یادم می‌آید وقتی دختر کوچک ما بعد از انتخابات به شما گفت ما لرها را فراموش نکنید گفتید اگر ایران لر و بختیاری نداشت گفتید اگر ایران لر و بختیاری نداشت بر آنم که از بخت یاری نداشت. امیدوارم که این بخت در تکمیل کابین یار شما باشد.

وی با بیان اینکه با وزیر پیشنهادی نیرو هیچ نسبت خانوادگی ندارد تصریح کرد: علی آبادی فرد توانمندی است و امروز بزرگترین مشکل ما در صنعت آب و برق است و کشاورزان ما همین طور صنعتگران ما بیشترین آسیب را می‌بینند.

لک علی آبادی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی سوابق مدیریتی و اجرایی متنوع و مثبتی در زمینه آب و برق دارد، ادامه داد: ساماندهی ناترازی‌ها عمیق آب و برق کشور با تمرکز بر احیای اقتصاد آب و برق نیازمند وزیری توانمند و اجرایی و معتقد به اجماع و دید فرابخشی است که با توجه به سوابق ارزشمند علی آبادی می‌توان انتظار داشت که تحت نظر او تحولات مثبتی در این دو حوزه طی ۴ سال صورت پذیرد.

نماینده درود و ازنا در پایان بیان داشت:  علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو در شرایط فعلی است زیرا او تجربه و پختگی لازم رویکرد فراجناحی و بین بخشی و توانایی اداره وزارت نیرو را به نحو مطلوب دارد.

منبع: جوان آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.