کد خبر : 21447
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 14:41

تداوم روزهای خوب بورس با چاشنی افزایش ارزش معاملات خرد؛

نماد پترول با جهش ۹.۹۳ درصدی به معاملات گروه پتروشیمی بازگشت

نماد پترول با جهش ۹.۹۳ درصدی به معاملات گروه پتروشیمی بازگشت
تابلوی معاملات بورس، امروز هم سبزپوش بود و پتروپالایشی‌ها به روند صعودی خود ادامه دادند. نماد پترول نیز پس از بازگشایی در بازار امروز، رسد قیمت ۹.۹۳ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که در چند روز اخیر، حرکتی رو به بالا را آغاز کرده، در بازار امروز با شدت بیشتری روند صعودی خود را ادامه داد. طوری که نه تنها بخش عمده صنایع، از جمله پتروپالایشی‌های بورس، معاملات مثبتی را ثبت کردند، بلکه ارزش معاملات خرد نیز برای دومین روز متوالی در کانال چهار هزار میلیارد تومانی باقی ماند.

شاخص کل بورس در بازار امروز شاهد جهش ۳۶ هزار و ۱۱۲ واحدی، معادل ۱.۷۱ درصد بود و روی پله دو میلیون و ۱۵۲ هزار واحد به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته رفت. شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۱.۴۴ درصدی را در بازار روز جاری رقم زد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که معاملات امروز، ۱۲.۷ میلیارد برگه سهم بین خریداران و فروشندگان بورسی جابه‌جا شد تا ارزش معاملات خرد به چهار هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برسد. حقیقی‌ها نیز از بورس امروز استقبال کردند و ۴۴۵ میلیارد تومان پول جدید به بازار تزریق کردند.

یکه‌تازی پترول در گروه پتروشیمی

در پی تداوم روزهای صعودی بورس، بخش عمده نمادهای صنعت پتروشیمی امروز هم به رشد خود ادامه دادند؛ طوری که در پایان معاملات، ۲۳ نماد پتروشیمی بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و فقط پنج نماد منفی خوردند.

نکته مهم بازار امروز گروه پتروشیمی،‌ بازگشایی شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، با اعلام ناظر بازار و بدون دامنه نوسان بود. چراکه پترول پس از بازگشایی، جهش  قیمت پایانی ۹.۹۳ درصدی را ثبت کرد و پیشتاز گروه خود شد. دو شرکت پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲.۸۸ درصد و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۲.۲۹ درصد رشد نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:  استقبال سهامداران از نفت پاسارگاد ادامه دارد

از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی گلستان (شستان)، پتروشیمی فسا (فسا) و پتروشیمی داراب (داراب) با افت به ترتیب، ۲.۸۶ درصد، ۰.۶۳ درصد و ۰.۲۵ درصدی، بیشترین افت قیمت در گروه خود را ثبت کردند.

گفتنی است که در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، سهام پترول علاوه بر بیشترین قیمت این گروه، شاهد بیشترین ورود پول حقیقی با مبلغ ۷.۸ میلیارد تومانی نیز بود. در مقابل اما سهامداران حقیقی بیش از ۹ میلیارد تومان از سهام پتروشیمی پردیس (شپدیس) خارج کردند.

استقبال ۵۲ میلیارد تومانی حقیقی‌های بورس از گروه پالایشی

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز همسو با جریان کلی بازار صعودی بود؛ به نحوی که ۱۱ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با ۱.۹۷ درصد و نفت ایرانول (شرانل) با ۰.۱۴ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند.

در بین نمادهای صعودی نیز سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت (ونفت) با ۲.۹۹ درصد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲.۹۵ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲.۷۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت در گروه پالایشی را به نام خود زدند.

به این ترتیب شاخص صنعت پالایشی در بازار امروز ۲.۳۸ درصد صعود کرد و ارزش معاملات در این گروه به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان رسید. سهامداران حقیقی نیز از معاملات صعودی گروه پالایشی استقبال کردند تا خالص ورود پول این افراد در بازار امروز به بیش از ۵۲ میلیارد تومان برسد.

گفتنی است که نماد پالایش نفت تهران در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی در این گروه را تجربه کرد؛ به نحوی که ۲۴.۶ میلیارد تومان پول حقیقی وارد معاملات شتران شد. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول در این گروه به سهام نفت بهران و با رقم ۲.۱ میلیارد تومانی تعلق یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.