کد خبر : 21404
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 13:55

بورس همچنان روی دور صعود؛

نفت پارس و پالایشگاه تهران بیشترین بازدهی گروه نفتی را به نام خود زدند

نفت پارس و پالایشگاه تهران بیشترین بازدهی گروه نفتی را به نام خود زدند
در معاملات امروز بازار سهام، فشار تقاضا افزایش یافت تا نه تنها تعداد بیشتری از نمادهای پتروپالایشی سبزپوش شوند، بلکه شاخص‌های اصلی بازار نیز با قدرت بیشتری به صعود خود ادامه دهند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته، با تداوم روند صعودی شاخص‌های اصلی بورس و هم‌وزن همراه شد. در معاملات روز جاری، پتروپالایشی‌ها که پیش از این نیز رو به بالا بودند، با افزایش فشار خرید مواجه شدند تا تعداد بیشتری از نمادهای این دو صنعت شاهد رشد قیمت باشند.

شاخص کل بورس تهران، امروز شاهد صعودی ۱۷ هزار و ۶۱۶ واحدی، معادل ۰.۸۴ درصد بود تا روی پله دو میلیون و ۱۱۶ هزار واحدی بایستد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۹ واحد درصد به ارتفاع خود افزود.

همچنین با افزایش حجم معاملات سهام و حق تقدم در بازار امروز به ۱۲.۳ میلیارد برگه، ارزش معاملات خرد برای نخستین بار از میانه تیرماه به این سود، وارد کانال چهار هزار میلیارد تومانی شد و رقم چهار هزار و ۳۲ میلیارد تومان را ثبت کرد. حقیقی‌های بورس نیز ۳۴۵ میلیارد تومان پول تازه نفس در بازار تزریق کردند.

پیشتازی پتروشیمی زاگرس در گروه خود

صنعت پتروشیمی همانند بخش عمده صنایع بورس، معاملات رو به بالایی در بازار امروز تجربه کرد. طوری که امروز ۲۳ نماد این صنعت افزایش قیمت را رقم زدند و فقط هفت نماد نزولی بودند. نماد پتروشیمی مارون نیز روی صفر تابلو به کار خود پایان داد.

در بین نمادهای صعودی، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۲.۹۱ درصد، پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۸۶ درصد و پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲.۴۵ درصد، بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

در طرف دیگر بازار اما سهامداران سه نماد پتروشیمی گلستان (شستان) با ۲.۹۹ درصد، پتروشیمی ممسنی (ممسنی) با ۱.۸۵ درصد و پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۲ درصد افت، بیشترین بازدهی منفی را مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی‌های گلستان، جم و خراسان تنها صعودی‌های گروه خود بودند

به علاوه، بررسی‌ها حاکی از آن هستند که سهامداران حقیقی پتروشیمی شیراز بیشترین خروج پول را تجربه کردند و خالص خروج پول حقیقی از معاملات این نماد در بازار امروز به ۴.۵ میلیارد تومان رسید. بیشترین ورود پول حقیقی اما با رقمی معادل ۵.۳ میلیارد تومان به پتروشیمی قائدبصیر اختصاص یافت.

تجهیز نیروی زنگان پس از بازگشایی، تنها سرخ‌پوش گروه نفتی بود

صنعت گروه فرآورده‌های نفتی نیز در بازار روز جاری، به دلیل افزایش فشار تقاضا با قدرت بیشتری به صعود خود ادامه داد؛ به نحوی که ۱۰ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) پس از بازگشایی در بازار امروز با دستور ناظر بازار، افتی ۰.۲۶ درصدی را ثبت کرد و تنها نماد نزولی معاملات امروز این گروه بود.

در سوی دیگر بازار این صنعت نیز سهام نفت پارس (شنفت) با ۱.۵۳ درصد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۲۵ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۱.۱۷ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۹ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز ۷۵.۶ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز استقبال خوبی از نماد پالایش نفت اصفهان نشان دادند و بیش از ۹.۳ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. این در حالیست که شرکت نفت بهران، بیشترین خروج پول حقیقی در این گروه به مبلغ ۱.۴ میلیارد تومان را شاهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.