کد خبر : 14814
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 12:58

نشاء برنج در ۹۰ درصد از اراضی شالیزار های گیلان

نشاء برنج در ۹۰ درصد از اراضی شالیزار های گیلان
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام عملیات نشاء برنج در ۹۰ درصد از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: کشاورزان گیلانی فعالیت‌های زراعت برنج را منطبق با تقویم زراعی پیش می‌برند.

به گزارش انرژی پرس، صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نشاء برنج در روزهای پایانی است، اظهار کرد: در ۲۱۴ هزار هکتار از کل ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، کار نشاء انجام شده است.

وی با اشاره به انجام عملیات وجین و مبارزه با علف‌های هرز در ۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان، افزود: تا این لحظه، حدود ۸۵ درصد از عملیات نشاء به صورت مکانیزه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه عملیات نشاء و وجین با سرعت در حال اجراست، عنوان کرد: رودبار آخرین شهرستان در انجام نشاء بوده و هم‌اکنون این فعالیت را آغاز کرده است.

محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رعایت تقویم زراعی، تاکید کرد: تقویم زراعی به عنوان فرهنگ کشاورزی در استان جا افتاده و کشاورزان از توصیه‌های مراکز علمی و تحقیقاتی استان بهره می‌گیرند.

وی ۷۱ درصد کشاورزی استان را وابسته به سد سفیدرود دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره آبی پشت سد، شرایط استان مانند سال گذشته بوده و لذا شاهد همکاری کشاورزان در استفاده از منابع آب سبز و رودخانه‌ها و کانال ها و چاه ها برای انجام نشاء هستیم تا حداکثر استفاده را از منابع آبی در اختیار ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بهره وری در بخش کشاورزی به ۱۹ درصد در سال گذشته افزایش یافت، گفت: با همت کشاورزان شاهد افزایش عملکرد در کنار مصرف بهینه خواهیم بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.