کد خبر : 19904
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1403 - 12:12

مدیرعامل پترول در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

ناهماهنگی درون دولت‌ها، بزرگترین چالش صنعت پتروشیمی +فیلم

ناهماهنگی درون دولت‌ها، بزرگترین چالش صنعت پتروشیمی +فیلم
مدیدعامل پترول گفت: حاشیه‌ها خیلی وقت و انرژی ما را می‌گرفت امیدوارم با تغییراتی که در ساختار دولت رخ می‌دهد این ناهماهنگی‌ها از بین برود و صنعت پتروشیمی به نتیجه بهتری برسد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، رشید قانعی، مدیرعامل پترول درباره‌ی چالش‌های صنعت پتروشیمی گفت: مهم‌ترین چالش تمامی صنعت پتروشیمی ناهماهنگی درون دولت‌هاست. درحال حاضر از یک سو وزارت کشاورزی بابت اوره به پتروشیمی لردگان حدود ۴ همت بدهکار است و از سوی دیگر شرکت گاز هر روز پیگیر طلبی گازی خود از لردگان است. اداره مالیات هم به همین صورت؛ ناهماهنگی درون مجموعه دولت باعث شده خیلی آزار ببینیم.

قانعی ادامه داد: ما باید با یک گوشه دولت می‌جنگیدیم که پولمان را بدهیم، با گوشه دیگر دولت هم به نوعی دیگری باید می‌جنگیدیم. منهای اینکه در تولید مسائل فنی داریم که باید حل کنیم. حاشیه‌ها خیلی وقت و انرژی ما را می‌گرفت امیدوارم با تغییراتی که در ساختار دولت رخ می‌دهد این ناهماهنگی‌ها از بین برود و صنعت پتروشیمی به نتیجه بهتری برسد.

بیشتر بخوانید:  پیش بینی رشد بازار جهانی صنعت پتروشیمی در سال‌های آینده

مدیرعامل پترول درباره تکمیل زنجیره ارزش بیان کرد: قیمت جهانی اوره در دو سال گذشته پایین‌ترین حد ممکن رسیده است. در مورد پلی‌اتیلن‌ها هم کم‌کم این اتفاق رخ می‌دهد. بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای که در کشور ما انجام می‌شود، یا در متانول که همه از اوضاع متانول‌سازهای ما باخبر هستند. اتفاق خوبی که می‌تواند در کشور ما رخ دهد و ما در پترول که اسم‌مان هم گروه توسعه صنعتی تکمیلی هست تمرکز کردیم، تکمیل زنجیره ارزش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.