کد خبر : 15008
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 12:57

موج مهاجرت پیمانکاران نفتی ایران به عراق

موج مهاجرت پیمانکاران نفتی ایران به عراق
​با سخت تر شدن شرایط کار در صنعت نفت ایران و وجود محدودیت های بسیار از جمله تحریم، شرکت های ایرانی در حال ورود به بازار نفت عراق هستند.
به گزارش انرژی پرس، سال گذشته بود که اخباری مبنی بر مهاجرت کارکنان نفتبه کشور عراق شنیده شد؛ اخباری که رسما تایید شد و می گفت موج جدیدی از مهاجرت نفتی ها به بین النهرین در جریان است.

حالا خبرهای تکمیلی می گوید که شرکت های نفتی ایرانی در حال انتقال بخشی از فعالیت های خود به عراق هستند تا در شرایط غیرتحریمی و دسترسی به تکنولوژی های روز، به ادامه حیات خود مشغول باشند.بر اساس این گزارش، به دلیل کمبود شدید نفدینگی شرکت ملی نفت برای تامین مالی پروژه ها بیشتر امور شرکت های پیمانکاری با «خواب» مواجه شده و خبری هم از فعالیت های توسعه ای نیست.

به همین دلیل، این شرکت ها در دور جدید بازاریابی برای خود به سراغ عراق رفتند و قصد دارند در این کشور که رقیب نفتی ایران است به فعالیت بپردازند.

یک منبع آگاه در این باره به میز نفت گفت:« به دلیل قیمت پایین شرکت های ایرانی و پرداخت های ارزی عراقی ها، صنعت نفت این کشور جذابت های بسیاری برای شرکت های ایرانی دارد بطوری که این پیمانکاران ایرانی حاضر شده اند پیمانکار دسته دوم شرکت های چینی و اروپایی باشند.»

به گفته او، طرف عراقی هم با علم به اینکه وضعیت پیمانکاران ایرانی در داخل مساعد نیست، شرایط مذاکرات را به سود خود به پیش می برد و سعی در افزایش منافع خود دارد که البته بخشی از این موضوع، به پورسانت های واسطه ها مربوط است اما با این وجود، شرکت های ایرانی حاضر شده اند به شرایط بغداد تن دهند.

منبع: میز نفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.