کد خبر : 13634
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 16:10

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

متانول‌سازان توانایی سرمایه‌گذاری در MTP را ندارند+فیلم

متانول‌سازان توانایی سرمایه‌گذاری در MTP را ندارند+فیلم
متین دیداری گفت: برای راه‌اندازی یک واحد MTO یا MTP برای پتروشیمی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی متانول، نیازمند حداقل یک میلیارد دلار سرمایه خواهید بود.
به گزارش اختصاصی انرژی پرس، درچند سال اخیر متانول‌سازان ایرانی زیان‌ده شده‌اند و بسیارب از کارشناسان معتقدند برای خروج از زیان‌دهی باید به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنند و برای این کار پروژه‌های MTO و MTP را گزینه‌های مناسبی می‌دانند. متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در این‌باره  به «انرژی پرس» گفت: احداث و راه‌اندازی پروژه‌های MTO و MTP نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است. به عنوان مثال برای راه‌اندازی یک واحد MTO یا MTP برای پتروشیمی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی متانول، نیازمند حداقل یک میلیارد دلار سرمایه خواهید بود.
دیداری افزود: درحال حاضر هیچ متانول‌ساز ایرانی چنین منابع و سرمایه‌ای را در اختیار ندارد.
او با اشاره به عدم دسترسی به لایسنسور پروژه‌های MTO و MTP عنوان کرد: مشکل بعدی عدم دسترسی به لایسنس و تکنولوزی عملیاتی در این پروژه‌هاست. البته به تازگی با همکاری مرکز پژوهش فناوری شرکت ملی پتروشیمی اقداماتی انجام شده اما همچنان بحث مشکل لایسنس وجود دارد.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس یادآور شد:   در حال حاضر متانولی‌های کشور در حیات و روزمره خود دچار مشکل هستند. به شرکت ملی گاز، یوتیلیتی‌ها  و مخارن و پایانه‌ها بدهکار هستند به همین دلیل حرکت کردن به سمت این طرح‌ها بسیار مشکل است.
بیشتر بخوانید:  پالایشگاه اصفهان بیشترین افت قیمت و خروج پول حقیقی گروه نفتی را تجربه کرد/ سهام پتروشیمی غدیر رفع تعلیق شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.