کد خبر : 21767
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 17:11

مدیرعامل مبین انرژی در گفتگو با «انرژی پرس»:

مبین انرژی؛ در مسیر توسعه با چالش‌های جدی +فیلم

مبین انرژی؛ در مسیر توسعه با چالش‌های جدی +فیلم
مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس از چالش‌های پیش روی این شرکت از جمله مطالبات معوقه، مشکلات  نرخ‌گذاری دستوری و تاخیر در اعلام نرخنامه توسط شورای رقابت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین بحث گاز و تهدید قطعی گاز در زمستان خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، مهدی فرزانه، مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس، در گفت‌وگویی اختصاصی با «انرژی پرس» ضمن  ارایه گزارشی از عملکرد  و دستاوردهای این شرکت، به چالش‌های پیش روی شرکت از جمله مطالبات معوقه، مشکلات  نرخ‌گذاری دستوری و تاخیر در اعلام نرخنامه توسط شورای رقابت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز بحث گاز و تهدید قطعی گاز در زمستان اشاره کرد.

او در این مصاحبه، به رغم اعلام سودآوری قابل توجه شرکت، نگرانی‌هایی را درباره آینده شرکت مبین انرژی مطرح کرد.

مدیرعامل مبین انرژی در این باره اظهار کر: شرکت‌های یوتیلیتی متمرکز، قلب تپنده مناطق عسلویه و ماهشهر بشمار می‌روند و طی سه سال گذشته، با مشکلاتی مواجه شده‌اند که به طور عمده ناشی از عدم قطعیت در محیط کسب‌ وکار، نوسانات شدید قیمت گاز و مشکلات ساختاری و دستوری نرخ گذاری محصولات این شرکت‌‌ها است.

بیشتر بخوانید:  رویای بومی سازی سیستم های انتقال مواد پنوماتیکی ( PCS ) صنایع پتروشیمی محقق شد

فرزانه با اشاره به موفقیت‌های شرکت در زمینه تولید و اجرای پروژه‌ها، بر اهمیت پیگیری و رفع مشکل بدهی معوقه شرکت‌ها و حل مسایل حقوقی مرتبط با نرخ‌گذاری محصولات تاکید کرد.

او تاکید داشت که این مسایل به طور جدی بر سودآوری و نقدینگی شرکت تاثیر گذار بوده و در صورت عدم حل، می‌توانند آینده مبین انرژی را تحت‌ تاثیر قرار دهند.

یکی دیگر از چالش‌های اساسی که مدیرعامل مبین انرژی به آن اشاره کرد، مساله قطعی گاز در فصل زمستان است. او با بیان اینکه مدت زمان قطعی گاز در سال‌های اخیر افزایش یافته است، بر تاثیر منفی این موضوع بر تولید شرکت‌ها و در نتیجه، کاهش فروش یوتیلیتی به آن شرکت‌ها اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.