کد خبر : 16839
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1403 - 12:23

ماجرای آمارهای غلط جلیلی در پرونده کرسنت

ماجرای آمارهای غلط جلیلی در پرونده کرسنت
سعید جلیلی به عددسازی و ارائه آمارهای غلط در قرارداد کرسنت مشغول است؛ قراردادی که منجر به محکوم شدن ایران در دادگاه شده و جلیلی نقش مهمی در این اتفاق تلخ دارد.
به گزارش انرژی پرس، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به انتقاد از قرارداد کرسنت، به عددسازی مشغول شده است؛ در فیلمی که او در صفحه خود در شبکه ایکس منتشر کرده، گفته که با قرارداد کرسنت روزانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز به شرکت اماراتی فروخته می‌شد!

این ادعا در شرایطی مطرح شده که اصولاً میزان تولید گاز ایران حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است که این عدد در زمان انعقاد قرارداد کرسنت کمتر از ۱۵۰ میلیون مترمکعب بود.

اینکه جلیلی چگونه به عددسازی روز آورده و بر چه اساسی به این عدد رسیده، سؤالی است که باید خودش پاسخ دهد اما نمی‌توان سیاسی‌کاری او در اعلام عدد و رقم را نادیده گرفت.

طبق قرارداد کرسنت، ایران در بالاترین میزان فروش گاز به شرکت نفت الهلال کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب است اما جلیلی با ۴۰ برابر کردن این عدد، اطلاعات اشتباه به مردم ارائه می‌دهد.

البته این نخستین باری نیست که وی با ارائه آمار و ارقام غلط به جامعه، درصدد نشان دادن دیدگاه کارشناسی خود به مردمی است که از جزئیات موضوعات مهم اقتصادی بی‌خبر هستند.

به بیان ساده‌تر، جلیلی با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم، خود را منجی مشکلات نشان می‌دهد تا شاید بتواند به‌واسطه آن، جامعه را به خود نزدیک کند.

اما آنچه عجیب است، ادعای جلیلی در فعالیت‌های کارشناسانه ۱۱ ساله در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی است؛ یا او به‌عمد عددسازی می‌کند و یا تمامی کارهای کارشناسانه‌اش در حوزه اقتصاد با دیتاهای غلط و فضایی درصدد تصمیم سازی برای کشور است.

منبع: میزنفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.