کد خبر : 21811
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 14:06

بورس همچنان روی دور نزول؛

قعرنشینی پالایشگاه‌های اصفهان، بهران و تهران در گروه نفتی

قعرنشینی پالایشگاه‌های اصفهان، بهران و تهران در گروه نفتی
معاملات بورس سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه در حالی به پایان رسید که اکثر قریب به اتفاق پتروپالایشی‌های بورس شاهد افت قیمت بودند و شاخص‌های اصلی بازار نیز به حرکت خود روی مدار نزولی ادامه دادند.

به گزارش انرژی پرس، افت بی‌جان بازار سهام در معاملات امروز نیز ادامه یافت و شاخص‌های اصلی بورس تهران، بار دیگر روی مدار نزولی حرکت کردند. تشدید فشار فروش در بخش عمده بازار، از جمله صنایع پتروشیمی و پالایشی باعث شد که بخش بیشترین از نمادها در این صنایع سرخ‌پوش شوند. طوری که در نهایت، ۸۷ درصد نمادهای بورسی، کار خود را در قسمت منفی بازار به پایان رساندند.

شاخص کل بورس، بازار امروز را با افتی هشت هزار و ۲۲۲ واحدی، معادل ۰.۳۹ درصد به پایان رساند و روی پله دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحدی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته رفت. شاخص کل هم وزن نیز ۰.۱۴ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

روند نزولی ارزش معاملات خرد در بازار امروز نیز ادامه پیدا کرد. چراکه تنها ۳.۸ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین خریداران و فروشندگان رد و بدل شد تا ارزش معاملات خرد، رقم هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان را ثبت کند. حقیقی‌های بازار سهام نیز ۴۰۹ میلیارد تومان از پول خود را از بازار خارج کردند.

خروج پول ۱۵.۶ میلیاردی حقیقی‌ها از نماد پتروشیمی نوری

پتروشیمی‌های بورس همچون بخش عمده صنایع بازار، امروز بار دیگر عقب‌نشینی کردند. طوری که طی معاملات روز جاری تنها چهار نماد پتروشیمی مثبت خوردند و ۱۶ نماد با کاهش قیمت مواجه شدند.

در بین نمادهای صعودی، بیشترین رشد قیمت مربوط سهام شرکت‌های پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۰.۸۴ درصد، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۰.۵۴ درصد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۰.۲۵ درصد افزایش قیمت پایانی بود.

بیشتر بخوانید:  فناوران، خراسان و شیراز درصدر فهرست بیشترین کاهش سود پتروشیمی‌ ها

در سوی دیگر معاملات اما نمادهای پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۸۶ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۰.۹۱ درصد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۰.۹ درصد افت، متحمل بیشترین کاهش قیمت شدند.

لازم به ذکر است که در میان همه نمادهای گروه پتروشیمی، بیشترین خروج پول حقیقی به سهام پتروشیمی نوری تعلق یافت. طوری که حقیقی‌ها ۱۵.۶ میلیارد تومان از نماد نوری خارج کردند.

پالایشی‌ها یک‌دست سرخ‌پوش شدند

صنعت فرآورده‌های نفتی نیز در بازار امروز به حرکت متداوم خود در مدار نزولی ادامه داد؛ طوری که در معاملات روز جاری هیچ یک از نمادهای این گروه افزایش قیمت را تجربه نکردند.

به این ترتیب، پس از معاملاتی به ارزش کمتر از ۳۵ میلیارد تومان، شاخص گروه پالایشی در بازار امروز با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شد و حقیقی‌ها ۲۴ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

طی معاملات روز جاری سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۸۹ درصد، پالایش نفت بهران (شبهرن) با ۰.۵۴ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۴ درصد افت، شدیدترین کاهش قیمت در میان هم‌گروهی‌های خود را شاهد بودند.

گفتنی است که نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) امروز بار دیگر به روند خروج پول حقیقی ادامه داد و بیشترین خالص خروج پول حقیقی را به مبلغ ۱۱.۳ میلیارد تومان را در میان هم‌گروهی‌های خود را تجربه کرد. این در حالیست که هیچ یک از نمادهای این گروه موفق به جذب پول حقیقی نشدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.