کد خبر : 19187
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 12:03

قطع برق اداراتی که سیستم سرمایشی را خاموش نمی کنند

قطع برق اداراتی که سیستم سرمایشی را خاموش نمی کنند
مدیرعامل توزیع برق پایتخت با اعلام قطع برق ۵۱ دستگاه اداری در این شهر به دلیل خودداری از خاموش کردن سامانه های سرمایشی در ساعت ۱۲ از مسئولان ادارات شهر تهران درخواست کرد یک ساعت پیش از پایان ساعت کار، سامانه های سرمایشی سازمان تحت مسئولیت خود را از مدار مصرف، خارج کنند.

به گزارش انرژی پرس از وزارت نیرو، “کامبیز ناظریان” با اعلام این که پیش بینی های هواشناسی نشان دهنده هفته ای بسیار گرم برای شهر تهران است و احتمال می رود نصاب دمایی ثبت شده در تاریخ این شهر طی هفته جاری شکسته شود گفت: مطابق مصوبه ابلاغی هیات دولت ادارات و دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهادهای عمومی غیردولتی علاوه بر لزوم کاهش مصرف برق موظفند سامانه های سرمایشی خود را نیز یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار از مدار مصرف خارج کنند.

وی افزود: روشن بودن سامانه های سرمایشی پس از ساعت ۱۲ صرفا با استفاده از انرژی تولیدی توسط مولدهای اضطراری و خودتامین برق ادارات امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:  وزارت نیرو، موفق‌ترین وزارت‌خانه دولت

وی تاکید کرد: همزمان با پایش مصرف برق دستگاه های اداری از طریق کنتورهای هوشمند، گروه های ارزیاب این شرکت نیز در حال رصد میدانی عملکرد ادارات هستند.

“ناظریان” با بیان این که روز یکشنبه؛ ۱۴ مردادماه برق ۵۱ دستگاه اداری شهر تهران به دلیل خودداری از خاموش کردن سامانه سرمایشی در ساعت ۱۲ قطع شده است گفت: با هدف تامین برق مورد نیاز هموطنان، برخورد با ادارات بی توجه به این ابلاغیه طی هفته جاری تشدید شده و در صورت عدم رعایت موضوع، برق مشترک اداری متخلف، قطع و اسامی این دسته از ادارات، ضمن اطلاع رسانی عمومی به نهادهای ذیربط نیز اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.