کد خبر : 21263
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 13:10

عقب نشینی ایتالیا از اکتشافات نفتی

عقب نشینی ایتالیا از اکتشافات نفتی
پیش‌نویس فرمان جدید دولت ایتالیا نشان می‌دهد که این کشور دیگر امتیازی برای اکتشاف و تولید نفت و میعانات گازی صادر نخواهد کرد.

به گزارش انرژی پرس، در فرمان جدید تصریح شده است ممنوعیت اکتشاف و تولید نفت فقط در مورد امتیازات جدید اعمال می‌شود، نه امتیازاتی که قبلا مورد تائید دولت قرار گرفته‌اند.

این ممنوعیت بخشی از اقدامات سبز ایتالیا است که شامل پایان دادن به تولید برق با استفاده از زغال سنگ تا پایان سال ۲۰۲۵ و استفاده از نیروگاه‌های گازی به جای آنها است. در چارچوب این تصمیم، ایتالیا چهار نیروگاه گازی جدید را در چند سال گذشته تصویب کرد که ظرفیت تولید ۳۴۰۰ مگاوات برق را دارند و با ارتقای نیروگاه‌های فعلی، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶، حدود ۷۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق اضافه شود. این تصمیم در حالی گرفته شده است که ایتالیا تلاش می‌کند از وابستگی به واردات گاز طبیعی از روسیه رهایی یابد.

اکتشاف و تولید نفت در ایتالیا عمدتا از طریق قوانین ایالتی تنظیم می‌شود و اپراتورها هیچ مالکیتی بر مناطق اکتشاف و تولید ندارند.

همزمان با عقب نشینی ایتالیا از اکتشاف و تولید نفت و گاز، بانک مرکزی ایتالیا به اقتصادهای توسعه یافته با سرانه آلایندگی بالاتر، فشار می‌آورد تا به اقتصادهای در حال توسعه برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و سرعت بخشیدن به توسعه استفاده از انرژی‌های پاک، کمک کنند.

درخواست کمک از سوی فابیو پانِتا، رئیس بانک مرکزی در کنفرانس «تضمین گذار منظم به انرژی پاک» گروه هفت و آژانس بین المللی انرژی مطرح شد. پانِتا گفت: این مساعدت، هزینه کلی گذار به انرژی‌های پاک را کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود تلاش‌های دولت ایتالیا، شرکت نیروی ایتالیایی «اِنی»، هفته گذشته، از طرح خود برای مشارکت در گذار انرژی ویتنام منصرف شد و تصمیم گرفت از بازارهای بادی و خورشیدی این کشور خارج شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.