کد خبر : 20340
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1403 - 13:27

عربستان سعودی در رده پانزدهم جهانی حمل‌ و‌ نقل کانتینری

عربستان سعودی در رده پانزدهم جهانی حمل‌ و‌ نقل کانتینری
به گفته یک مجله دریایی مستقر در بریتانیا، عربستان سعودی در رده‌بندی جهانی حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۴ به جایگاه پانزدهم رسیده است که این امر نشان‌دهنده نقش رو به رشد این کشور به عنوان یک مرکز لجستیکی در جهان است.

به گزارش انرژی پرس، لویدز لیست که اخبار، تحلیل و تفسیر در مورد صنعت کشتیرانی ارائه می‌دهد در مقاله‌ای افزود که بندر اسلامی جده پیشرفت قابل توجهی داشته است و از رتبه ۴۱ در سال ۲۰۲۳ میلادی به جایگاه ۳۲ ارتقا یافته است.

عمر الحریری، رئیس اداره بنادر عربستان، معروف به ماوانی، گفت: «افزایش تعداد کانتینر‌هایی که توسط بنادر در پادشاهی سعودی جابه‌جا می‌شوند جایگاه این کشور را به عنوان یک نیروگاه لجستیکی در جهانی نشان می‌دهد.

فهرست لویدز همچنین شامل بندر ملک‌عبدالله در شهرک اقتصادی ملک‌عبدالله در مکه نیز می‌شود که با پردازش ۲.۹۲ میلیون کانتینر، ۰.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲، از رتبه ۷۱ به جایگاه هفتادم صعود کرده است. در ادامه بر طبق آمار این تحلیلگران؛ بندر ملک عبدالعزیز در دمام با جابه‌جایی ۲.۳۰ میلیون کانتینر به جایگاه ۸۲ رسید که ۱۳.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:  رمزگشایی از سرمایه گذاری چین در بنادر خارجی

تحلیلگران لویدز لیست می‌گویند: «در خاورمیانه رشد در این حوزه در بیشتر کشور‌های منطقه گزارش شده، اما این امر به ویژه در میان کشور‌های عمده صادرکننده نفت اتفاق افتاده است. محیطی که تلاش هماهنگ برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور‌ها همچنان تقاضای قوی برای تجارت کانتینری را نیز فراهم می‌کند.»

منبع: مانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.