صادرات الانجی آمریکا گرفتار کشتیسازی داخلی

به گزارش انرژی پرس، طبق دستورالعملهای جدید پیشنهادی نماینده تجاری ایالات متحده (USTR)، از سال ۲۰۲۸، در مجموع یک درصد از صادرات الانجی آمریکا باید از طریق کشتیهایی با پرچم ایالات متحده حمل شود و از سال ۲۰۲۹ به بعد، یک درصد از صادرات الانجی ایالات متحده باید توسط کشتیهای با پرچم ایالات متحده و ساخت ایالات متحده حمل شود.
این تعداد کشتی به تدریج در طول دههها افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۴۷، در مجموع، ۱۵ درصد از کل صادرات الانجی ایالات متحده باید توسط کشتیهای ساخت آمریکا و با پرچم آمریکا حمل شود.
یک درصد، در صورتی رقم ناچیزی به نظر میرسد که در نظر نگیریم آمریکا، بزرگترین صادرکننده الانجی در جهان است و ناوگان جهانی الانجی فعلی، فقط یک کشتی با پرچم ایالات متحده (اما ساخته شده در فرانسه) دارد، و اینکه ساخت یک کشتی حمل الانجی در آمریکا، سالها طول خواهد کشید و احتمالا دو تا چهار برابر قیمت ساخت یک کشتی در کره جنوبی یا چین هزینه خواهد داشت.
هدف اصلی قوانین پیشنهادی نماینده تجاری آمریکا، مقابله با نفوذ چین و احیای کشتیسازی آمریکا است. با این حال، گروههای صنعت انرژی و تحلیلگران میگویند که این دستور العمل بیش از آنکه تسلط چین را تضعیف کند، به صادرات الانجی آمریکا آسیب میزند.
گروههای لابی نفت و الانجی آمریکا، از نماینده تجاری ایالات متحده میخواهند که این شرط را برای کشتیهای حمل الانجی لغو کند، زیرا رعایت این دستور العمل غیرممکن است.
آمریکا ظرفیت کشتیسازی، توانایی فنی یا زنجیرههای تامین لازم برای افزایش قابل توجه ساخت کشتیهای حمل الانجی آمریکا برای عمل به الزامات نماینده تجاری ایالات متحده را ندارد. انجمن تجاری «مرکز گاز طبیعی مایع» (CLNG) اعلام کرد که علاوه بر این، آمریکا در حال حاضر فاقد خدمه بسیار متخصص و ماهر برای بهرهبرداری و نگهداری کشتیهای الانجی است.
آمریکا در سال میلادی گذشته، مجموعا ۱۳۹۶ محموله الانجی صادر کرد. همزمان بر اساس دادههای CLNG، ناوگان کشتیهای الانجی، ۷۹۲ کشتی فعال دارد. از این تعداد، فقط یک کشتی با پرچم آمریکا حرکت میکند.
طی سال ۲۰۲۴، حدود ۱۴۰۰ محموله الانجی آمریکا به خریداران در سراسر جهان تحویل داده شد و این رقم، تا پایان دهه جاری، دو برابر خواهد شد، زیرا پایانههای الانجی در دست ساخت، وارد مرحله فعالیت میشوند.
طبق الزامات نماینده تجاری ایالات متحده ، برای اینکه یک درصد از صادرات الانجی آمریکا در سال ۲۰۲۹، توسط کشتیهای ساخت آمریکا حمل شوند، باید ۶ کشتی حمل الانجی ساخت آمریکا تا پایان دهه جاری موجود باشد که عملی نیست. آخرین کشتی حمل الانجی آمریکا در سال ۱۹۸۰ ساخته شد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران میگویند صنعت درباره آنچه یک کشتی ساخت آمریکا را تشکیل میدهد، به شفافیت نیاز دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها :ال ان جی آمریکا ، بازار ال ان جی ، صادرات ال ان جی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰