کد خبر : 15940
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 17:02

گزارش مجمع‌عمومی عادی سالیانه پتروشيمی شهید تندگويان؛

شگویا در مجمع سال ۴۰۳ به‌ازای هر سهم ۱۹۰ تومان سود تقسیم کرد

شگویا در مجمع سال ۴۰۳ به‌ازای هر سهم ۱۹۰ تومان سود تقسیم کرد
داخلی‌سازی، عامل اصلی کاهش ریسک تولید ناشی از عدم وجود کاتالیست پالادیوم/ بازسازی کامل درایورهای واحد شیمیایی و نقشه‌برداری از قطعات یدکی تحریمی، شاهراه ساخت داخل و رفع موانع تولید/ انجام موفقیت‌آمیز بزرگ‌ترین اورهال تاریخ تأسیس پتروشیمی شهید تندگویان با ۳۲۰ هزار نفرساعت پروژه تعمیراتی/ شگویا به‌ازای هر سهم ۱۹۰ تومان سود تقسیم کرد.

به گزارش انرژی پرس، مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی تندگویان (سهامی عام) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت سالن آزادگان با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار و ۱۹۰ تومان به‌ازای هر سهم تصویب شد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی تندگویان (سهامی عام) روز شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ به ریاست محمدحسن فامیلی و همچنین حضور مرتضی رحیمیان سرای و علیرضا بنی‌اسدی به‌عنوان ناظران مجمع و سید رضا قاسمی شهری منشی مجمع در هیئت‌رئیسه برگزار شد.
مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در ابتدای این مراسم به ارائه برخی فعالیت‌ها و دستاوردهای این شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت: به‌این‌ترتیب در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ حدود ۴۵درصد از تولیدات شرکت اسید ترفتالیک بوده که ۲۱درصد پلی‌اتیلن‌ترفتالات گرید بطری و ۳۱درصد پلی‌اتیلن‌ترفتالات گرید الیاف تولید شده است. همچنین، بیشترین فروش شرکت از نظر وزنی نیز مربوط به پلی‌اتیلن‌ترفتالات گرید الیاف است.
به گفته قاسمی شهری، استحصال فلز پالادیوم از کاتالیست‌های مستعمل، ساخت کاتالیست پالادیوم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی جهت داخلی‌سازی مواد شیمیایی و اقلام یدکی و تجهیزات از اقدامات شاخص صورت‌گرفته در جهت پشتیبانی و رفع موانع تولید است.
مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه اظهار داشت: ریسک شرکت پتروشیمی تندگویان به دلیل عدم وجود کاتالیست پالادیوم در دوره‌های گذشته با داخلی‌سازی آن برای همیشه صفر شد.
محمد شایگان، مدیر مالی پتروشیمی شهید تندگویان در خصوص ساخت داخل و قطعاتی که وابستگی به کشورهای دیگر داشت، گفت: بازسازی کامل درایورهای واحد شیمیایی و نقشه‌برداری از قطعات یدکی تحریمی به‌منظور ساخت در داخل کشور نیز از دیگر اقدامات مهم صورت‌گرفته در جهت رفع موانع تولید بوده است.
وی در ادامه با اشاره به تعمیر اساسی کمپرسورهای هوای میتسوبیشی ۱۷ مگاواتی و الکتروموتورهای ۷.۸ مگاواتی قلب واحد CTA2، ساخت کاتالیست پالادیوم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و شارژ آن در رآکتورهای واحد ۲PTA برای نخستین‌بار در صنایع پتروشیمی ایران اظهار داشت: اردیبهشت‌ماه، تولید شرکت تقریباً نصف شد. زیرا بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی از ابتدای تأسیس تا به امروز در این ماه انجام شده و مهم‌ترین اقدام در خصوص جلوگیری از توقف تولید و خروج ارز از کشور بوده است.
وی در پایان گفت: مشکل در تأمین نیازمندی‌های قطعات یدکی انحصاری، مشکل در تأمین مواد شیمیایی موردنیاز از سازندگان اصلی خارجی و مشکل در فرایند تأمین و انتقال ارز به شرکت‌های خارجی نیز از چالش‌های اصلی این مجموعه به شمار می‌رود.
شایان ذکر است؛ بخش قابل‌توجهی از این مجمع به خرید سهام باشگاه استقلال و پتروشیمی صدف اختصاص داده شد که مدیران این شرکت در پاسخ به سؤال سهامداران در خصوص پتروشیمی صدف اعلام کردند که این شرکت پتروشیمی تا سه ماه آینده در مدار تولید قرار گرفته و بورسی شدن آن از برنامه‌های آینده پتروشیمی شهید تندگویان است.
در پایان این مجمع بعد از تصویب صورت‌های مالی، به‌ازای هر سهم ۱۹۰ تومان سود میان سهامداران تقسیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.