کد خبر : 15324
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 16:10

شربت نعناع خنک بهترین نوشیدنی برای فصل گرما

شربت نعناع خنک بهترین نوشیدنی برای فصل گرما
شربت نعناع یکی از نوشیدنی‌های اصیل ایرانی است که از ترکیب نعناع تازه با آب، شکر و لیمو ترش تهیه می‌شود و برای فصل گرما بسیار مناسب است.

به گزارش انرژی پرس، با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع فصل گرما بدن دچار تعریق بیشتری می‌شود؛ درنتیجه به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن شربت‌های خنک در فصل گرما یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن آب از دست رفته بدن را تأمین کنید.

مصرف این نوشیدنی‌های خنک تأثیر بسیار زیادی در خنک شدن بدن و کاهش گرمازدگی دارد. شربت نعناع یکی از انواع شربت‌های سنتی و بسیار خوشمزه و معطر ایرانی است که عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و برای نوشیدن در روز‌های گرم تابستان بسیار مناسب است.

اگر دوست دارید این شربت نعناع خوشمزه را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش شربت نعناع همراه ما باشید.

مواد لازم:

نعناع تازه: نیم کیلو
شکر: ۷ لیوان
آب: سه لیوان
آبلیمو ترش: یک و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای درست کردن این شربت خوشمزه ابتدا شکر را همراه با آب و آبلیمو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و زمان بدهید تا شکر آب شود.

بیشتر بخوانید:  پایتخت‌نشینان، رکورد مصرف آب را شکستند

در این مرحله اصلا نباید شکر را هم بزنید. فقط با یک فرچه خیس مدام دور قابلمه را دورگیری کنید تا شربت شکرک نزند. بعد از اینکه شکر کاملا حل شد و شروع به جوشیدن کرد، نعناع‌های تازه و شسته شده را داخل قابلمه بریزید و مواد را هم بزنید. اجازه بدهید محتویات قابلمه به جوش بیاید، سپس حرات اجاق گاز را کم کنید و روی درب قابلمه دمکنی بگذارید.

سه تا چهار ساعت زمان بدهید، سپس اجاق گاز را خاموش کنید و محتویات داخل قابلمه را از صافی رد کنید. شربت صاف را داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و هنگام سرو یک چهارم لیوان را شربت بریزید و بقیه لیوان را با آب سرد و یخ پر کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.