کد خبر : 20058
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 14:18

بازگشت بورس به مدار صعودی؛

سه شرکت نفت سپاهان، پارس و ایرانول تنها نزولی‌های گروه پالایشی بودند

سه شرکت نفت سپاهان، پارس و ایرانول تنها نزولی‌های گروه پالایشی بودند
با افزایش تقاضا در بازار امروز، بخش عمده نمادهای پتروپالایشی باردیگر سبزپوش شدند و شاخص‌های اصلی بازار سرمایه به مدار صعودی بازگشتند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که در روز گذشته، از روند صعودی خود عقب‌نشینی کرد، در معاملات امروز و با افزایش تقاضا در معاملات، باردیگر در مدار صعودی قرار گرفت. بهبود معاملات در فضای کلی بازار در صنایع پتروشیمی و پالایشی بورس نیز مشهود بود و تعداد بیشتری از این نمادها، در مقایسه با روز گذشته، سبزپوش شدند.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای معاملات هفته آخر مردادماه را با رشد چهار هزار و ۶۵۳ واحدی، معادل ۰.۲۳ درصد به پایان رساند و روی پله دو میلیون و ۳۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۰.۰۵ درصدی در بازار امروز ثبت کرد.

بورسی‌ها طی بازار روز جاری ۴.۳ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند. به این ترتیب، ارزش معاملات خرد بورس در پایان بازار امروز به هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌های بازار اما به طور خالص حدود ۲۸ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

پیشتازی پتروشیمی قائدبصیر در گروه پتروشیمی بورس امروز

نمادهای گروه پتروشیمی در بازار امروز به روند صعودی خود بازگشتند و بخش عمده نمادهای این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی وضعیت امروز این گروه حاکی از آن است که ۱۵ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند، ۶ نماد روی صفر تابلو قرار گرفتند و ۱۸ نماد متحمل افت قیمت شدند.

در این میان، نمادهای پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۱.۵ درصد، سرمایه‌گذاری، نفت، گازو پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱.۳۸درصد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱.۱۵ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند اما از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی آبادان (شپترو)، پتروشیمی فارابی (شفارا) و پتروشیمی فن آوران (شفن)، بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب ۰.۷۳ درصد، ۰.۳۴ درصد و ۰.۳۳ درصد شاهد بودند.

بیشتر بخوانید:  ۱۴۰۲ در پتروشیمی آبادان چه گذشت+اینفوگرافی

گفتنی است که سهامداران صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازار امروز این گروه، بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و حقیقی‌ها به طور خالص ۳.۴ میلیارد تومان از نماد فارس خارج کردند. در مقابل اما بیشترین ورود پول حقیقی با مبلغ ۳.۱ میلیارد تومانی به تاپیکو اختصاص یافت.

تنها سه نماد پالایشی منفی خوردند

امروز معاملات پالایشی‌ها نیز صعودی بود؛ به نحوی که هشت نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها سه نماد نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۴۹ درصد، نفت پارس (شنفت) با ۰.۱۶ درصد و نفت ایرانول (شرانل) با ۰.۰۷ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند.

از میان نمادهای صعودی نیز سهام شرکت‌های پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۴۷ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۲۱ درصد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۰.۵۷ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۵۵ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز حدود ۵۱ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به نزدیکی ۶ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز به استقبال نماد پالایش نفت اصفهان رفتند و بیش از ۵.۲ میلیارد تومان پول وارد معاملات نماد شپنا کردند. از سوی دیگر اما نماد سهام پالایش نفت بندرعباس با نماد شبندر، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۱.۱ میلیارد تومان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.