کد خبر : 22479
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 13:51

بورس تهران روی مدار تعادل

سهام سرمایه‌گذاری صنعت نفت و نفت سپاهان، پیشتاز گروه پالایشی شدند

سهام سرمایه‌گذاری صنعت نفت و نفت سپاهان، پیشتاز گروه پالایشی شدند
در بورس امروز، شاخص کل بورس رشد ناچیزی را تجربه کرد و شاخص هم‌وزن شاهد عقب‌گردی اندک بود. بخش عمده نمادهای پتروشیمی و پالایشی نیز متحمل افت قیمت شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران در دومین روز هفته جاری، معاملات متعادلی را تجربه کرد و اگرچه شاخص کل توانست با رشدی اندک، به روند صعودی خود ادامه دهد، شاخص کل هم‌وزن بار دیگر نزولی شد. در صنایع پتروپالایشی بورس نیز فشار فروش افزایش یافت تا تعداد نمادهای سرخ‌پوش این صنایع افزایش یابد.

شاخص کل بورس امروز رشدی هزار و ۱۰۵ واحدی، معادل ۰.۰۵ درصد را تجربه کرد و در پایان معاملات، روی پله دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن اما کاهشی ۰.۰۶ درصدی را رقم زد. معامله‌گران در بازار امروز ۹.۷ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند تا ارزش معاملات خرد به سه هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان برسد. خروج پول حقیقی از بازار سهام اما از سر گرفته شد و حقیقی‌های بورس حدود ۲۵۶ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

پیشتازی پتروشیمی قائدبصیر در میان هم‌گروهی‌ها

بررسی تابلوی معاملات نشان می‌دهد که در بازار امروز ۱۲ نماد گروه پتروشیمی شاهد رشد قیمت بودند و ۱۶ نماد منفی خوردند. نماد دو پتروشیمی فسا و امیرکبیر نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.

در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت‌های پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۸۳ درصد، پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۱.۷۸ درصد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱.۲۵ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را داشتند. از سوی دیگر اما بیشترین افت به نمادهای گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۲.۶۳ درصد، پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۸ درصد و پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۱.۴۱ درصد رسید.

بیشتر بخوانید:  نام تیم استقلال، به استقلال خلیج‌فارس تغییر می‌یابد

تابلو سهام پترول نشان می‌دهد که این نماد در بازار امروز پتروشیمی‌ها، با وجود بیشترین افت قیمت، بیشترین ورود پول حقیقی را نیز با مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان به نام خود زده است. این در حالیست که پتروشیمی نوری بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد و حقیقی‌های نوری بیش از ۷.۴ میلیارد تومان از پول خود در این نماد را خارج کردند.

تنها دو نماد گروه پالایشی شاهد رشد قیمت بودند

نمادهای پالایشی در حالی معاملات امروز خود را به پایان رساندند که همچنان تابلوی این صنعت سرخ‌پوش بوده و تنها دو نماد این گروه طعم رشد قیمت را چشیدند. سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) و نفت سپاهان (شسپا) با رشد به ترتیب ۲.۷ درصد و ۰.۳۵ درصدی، نمادهای صعودی پالایشی در بازار امروز بودند و سه نماد نفت پاسارگاد (شپاس) با ۲.۴۱ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲.۳۶ درصد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۳۷ درصد افت، متحمل بیشترین کاهش قیمت شدند.

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی، معاملات امروز را با افت ۱.۳۶ درصدی به پایان رساند و طی معاملاتی به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان، خالص خروج پول حقیقی از این گروه به ۱۱ میلیارد تومان رسید.

سهام پالایش نفت بندرعباس در معاملات امروز گروه فرآورده‌های نفتی بیشترین ورود پول حقیقی را با مبلغ ۳.۶ میلیارد تومان در میان هم‌گروهی‌های خود رقم زد. بیشترین خروج پول حقیقی نیز با زقم ۸.۵ میلیارد تومانی در نماد پالایش نفت اصفهان ثبت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.