کد خبر : 16767
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 13:43

سنای آمریکا درباره تبانی تولیدکنندگان نفت با اوپک تحقیق می‌کند

سنای آمریکا درباره تبانی تولیدکنندگان نفت با اوپک تحقیق می‌کند
در جدیدترین تلاش قانونگذاران دموکرات برای تحت فشار قرار دادن شرکت‌های انرژی، کمیته بودجه سنای آمریکا روز پنجشنبه تحقیقاتی را از تولیدکنندگان داخلی نفت در مورد هرگونه تلاش برای هماهنگی غیرقانونی قیمت نفت با اوپک، آغاز کرد.

به گزارش انرژی پرس، شلدون وایت هاوس، سناتور دموکرات و رئیس کمیته بودجه، خواستار تحقیق درباره شرکت‌ها شد. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس رویدادهای اخیر مربوط به شرکت «پایونیر نچرال ریسورسز»، نگران این احتمال هستم که شرکت‌های نفت و گاز ممکن است در فعالیت‌های تبانی و ضدرقابتی با اوپک پلاس مشارکت کنند که باعث افزایش قیمت نفت خام و در نتیجه هزینه‌های بالاتر برای خانواده‌های آمریکایی و همچنین دولت آمریکا شده که به دنبال خرید نفت برای ذخایر نفت استراتژیک است.

تولیدکنندگان اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و شرکایشان نظیر روسیه است، توافق کرده‌اند تولید خود را محدود کنند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک که در سال ۲۰۲۲ برای کنترل افزایش قیمت سوخت در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین انجام شد، به کندی در حال بازسازی این ذخایر است.

بیشتر بخوانید:  جزئیات روابط نفتی ایران و اسرائیل در دوره پهلوی

منبع: میزنفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.