کد خبر : 19663
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 11:04

سفر وزیر امور خارجه آمریکا، بلینکن به خاورمیانه به تعویق افتاد

سفر وزیر امور خارجه آمریکا، بلینکن به خاورمیانه به تعویق افتاد
منابع آگاه از اقدام وزیر امور خارجه آمریکا در تعویق سفر خود به خاور میانه به دلیل وضعیت مبهم منطقه خبر می دهند.

به گزارش انرژی پرس، روزنامه «النهار» لبنان شامگاه امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت که بنا بر گزارش وبسایت خبری «آکسیوس» آمریکا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به منطقه خاور میانه را به تعویق انداخته است.

آکسیوس که پیشتر گزارش داده بود بلینکن امشب و پیش از برگزاری مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس در نوار غزه در روز پنج شنبه هفته جاری به میزبانی شهر دوحه، پایتخت قطر راهی منطقه می شود، این بار از دو منبع آگاه نقل کرد که سفر وی به دلیل «مبهم بودن وضعیت» به تعویق افتاده است.

این وبسایت آمریکایی در زمینه دیگری نیز به نقل از برخی مقامات این کشور گزارش داده که آنها پیش بینی نمی کنند ایران در پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در شهر تهران، امشب به سرزمین های اشغالی حمله کند.

در همین حال، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز امروز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که مقامات قطر به کشورش اطمینان دادند که برای حضور جنبش حماس در مذاکرات دوحه در راستای برقراری آتش بس در نوار غزه تلاش خواهند کرد.

در حالی که مقامات آمریکایی دیروز (دوشنبه) گفته بودند که پیش بینی می کنند مذاکرات روز پنج شنبه طبق برنامه انجام شود، پاتل تاکید کرد که کشورش به طور کامل انتظار دارد مذاکرات غیر مستقیم جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر و مصر، به سمت جلو حرکت کند.

این در حالی است که جنبش حماس برای نخستین بار طی چند ماه اخیر، شهر تل آویو، مرکز سرزمین های اشغالی را با شلیک دو موشک هدف قرار داده و در سوی مقابل نیز رژیم صهیونیستی دست به حملات هوایی دیگری به نوار غزه زده که به شهادت غیر نظامیان فلسطینی منجر شد.

بیشتر بخوانید:  چین و واشنگتن، برنده تحریم نفتی ایران

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تحت عنوان «طوفان الاقصی»، دست به تجاوز نظامی به این نوار زده و با وجود این که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال ۱۹۴۸ در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان محاکمه می شود و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز بیش از چهار ماه پیش برای برقراری آتش بس فوری قطعنامه به تصویب رسانده، همچنان با پشتیبانی آمریکا برای سیصد و دوازدهمین روز پیاپی به این تجاوز مرگبار و ویرانگر ادامه می دهد.

در همین راستا نیز، آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس نشان می دهد که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار شهید، بیش از ۹۲ هزار زخمی و ۱۰ هزار مفقود بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند و علاوه بر آن نیز، باعث یک فاجعه انسانی بی سابقه، تخریب گسترده زیرساخت های نوار غزه و دارایی های جمعیت تقریبا ۲.۳ میلیون نفری این نوار و همچنین آوارگی چندین باره اکثریت قاطع آنها و بروز قحطی در مناطق مختلف آن به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت شده است.

منبع: شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.