کد خبر : 19870
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 15:19

سرمایه گذاری برای ارتقای صنعت پرورش ماهی در دریا

سرمایه گذاری برای ارتقای صنعت پرورش ماهی در دریا
مجری طرح پرورش ماهی در دریا، گفت: در راستای ارتقای صنعت پرورش ماهی در دریا، بر اساس توافقات انجام شده با معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در صورت تأمین وثایق ملکی کافی به میزان ۸۰ درصد میزان سرمایه‌گذاری ثابت و در گردش تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

به گزارش انرژی پرس، محمد رنگرز جدی اظهار داشت: در راستای ارتقای صنعت پرورش ماهی در دریا، براساس توافقات انجام شده با معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، در صورت تأمین وثایق ملکی کافی به میزان ۸۰ درصد میزان سرمایه گذاری ثابت و در گردش تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا با اشاره به اینکه نرخ سود این تسهیلات برای تولید در بخش کشاورزی زیاد است، گفت: در مجموع طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فقط ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و جاری پرداخت شده است که این مبلغ بسیار ناچیز است.

وی اشاره به فعالیت ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دریا طی چند سال اخیر از راه اندازی ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا خبر داد و گفت: این مزارع  با استقرار ۸۶ قفس جدید در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر ایجاد شده اند که در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با این ۳۰ مزرعه جدید، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.

رنگرز جدی در ادامه گفته‌های خود در خصوص میزان ذخیره سازی در مزارع پرورش ماهی در دریا، تصریح کرد: بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۵۶ قفس دریایی طی فصل پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ذخیره سازی شده است.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا، یادآور شد: به طور میانگین میزان سرمایه گذاری برای ظرفیت تولید ایجاد شده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن است که بدون محاسبه شناور این رقم بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

منبع: مانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.