کد خبر : 34537
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1404 - 9:51

سرمایه‌گذاری نیسان روی فناوری خودروهای برقی هیبریدی

سرمایه‌گذاری نیسان روی فناوری خودروهای برقی هیبریدی
شرکت خودروسازی زیان‌ده نیسان، برای دگرگونی و بهبود وضعیت، روی فناوری خودروهای برقی هیبریدی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش انرژی پرس، نیسان که همچنان ضرر می‌کند برای تحول، روی جدیدترین فناوری «ای پاور» (e-Power) خود حساب باز کرده است. فناوری هیبریدی «ای پاور» مانند تویوتا پریوس، به موتور الکتریکی و بنزینی مجهز است. اما از این نظر با پریوس متفاوت است که در حین رانندگی بین موتور الکتریکی و موتور بنزینی سوئیچ نمی‌کند. این یعنی خودرو همیشه با باتری برقی‌اش کار می‌کند و رانندگی آرام و راحتی را تضمین می‌کند.

«ایچی آکاشی»، مدیر ارشد فناوری این شرکت گفت: شرکت نیسان، سابقه‌ای پرافتخار در پیشگامی در فناوری‌های نوآورانه دارد که این خودروساز را متمایز می‌کند.

مزیت خودروهایی با فناوری «ای پاور» این است که مانند خودروهای برقی، هرگز نیازی به شارژ ندارند. مالک خودرو فقط در پمپ بنزین سوخت‌گیری می‌کند و شارژ خودرو هرگز تمام نمی‌شود.

شرکت نیسان موتور که در سال مالی منتهی به مارس، ۴.۵ میلیارد دلار ضرر کرد، به شدت به یک خودروی پرفروش، به ویژه در بازار پرسود آمریکای شمالی، نیاز دارد. اما بازار آمریکا به دلیل سیاست‌های تعرفه‌ای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای همه خودروسازان ژاپنی دردسر بزرگی ایجاد کرده است.

«آکاشی» گفت: نیسان برای دستیابی به یک تغییر اساسی، بر روی کاهش هزینه‌ها، تقویت مشارکت‌های کسب و کار و تعریف مجدد خط تولید خود کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:  کاهش ۱۷ درصدی تسلا در اسپانیا

نیسان، مستقر در یوکوهاما، اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد که تحت یک طرح بهبود بلندپروازانه به رهبری «ایوان اسپینوزا»، مدیر عامل جدیدش، حدود ۱۵ درصد از نیروی کار جهانی خود معادل حدود ۲۰ هزار کارمند را اخراج می‌کند و تعداد کارخانه‌های خودروسازی خود را از ۱۷ به ۱۰ کارخانه کاهش خواهد داد. مقامات شرکت نیسان، قیمتی برای مدل‌های آینده «ای پاور» اعلام نکردند.

«ای پاور» در حال حاضر در مدل‌های نیسان قشقایی و نیسان «ایکس تریل» (X-Trail ) در اروپا و نیسان نوت (Note) در ژاپن، ارائه می‌شود.

نیسان، با خودروی «لیف» (Leaf) خود در زمینه خودروهای برقی پیشگام است. این شرکت همچنین در حال کار روی یک باتری حالت جامد است که انتظار می‌رود جایگزین باتری‌های لیتیوم-یونی شود که اکنون به طور گسترده در مدل‌های هیبریدی، برقی و «ای پاور» استفاده می‌شوند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحلیلگران می‌گویند نیسان در خطر از دست دادن نقدینگی است و به یک شریک نیاز دارد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ساختمان دفتر مرکزی این شرکت در یوکوهاما فروخته خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.