کد خبر : 22107
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 14:56

سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود

سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت سفید در کشور تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار تن آن مازاد است و باید صادر شود.

به گزارش انرژی پرس، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن پروتئین سفید در کشور تولید می‌شود که ۲.۲ میلیون تن نیاز داخل را پوشش داده و باقی مازاد است و باید صادر شود.

وی افزود: تولید غذای سالم یکی از مهم‌ترین امور در تأمین امنیت غذایی کشور است. مجلس در حوزه قانون مسیر را هموار کرده و امروز فعالان بخش غذایی کشور از جمله دامپزشکان افسران خط مقدم به شمار می‌روند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه پنجم و ششم توسعه فقط ۳۰ درصد آن محقق شد، از این رو در برنامه هفتم موضوعات به طور کامل دوباره بازنگری شده و شروع به کار دو قوه مقننه و مجریه با یکدیگر فرصت مناسبی برای پیگیری برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی تاکید کرد: اگر امروز هزار تومان در بخش غذایی سرمایه گذاری شود دیگر نیاز نیست ۱۰۰ هزار تومان در بخش بهداشت هزینه گردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت موجود کشور در بخش کشاورزی ادامه داد: حدود ۲۱ هزار مجوز برای صادرات پروتئین سفید صادر شده و فقط ۱۷ هزار و ۵۰۰ مجوز عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در کشور سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن پروتئین سفید در کشور تولید می‌شود، یادآور شد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیاز بازار داخل است و باقی مازاد بوده و باید صادر شود.

عسگری در پایان تاکید کرد: جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون کشور یکی از فرصت‌های ما در حوزه توسعه صادرات است که باید از آن بهره برداری کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.