کد خبر : 1019
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 3:29

ریزش بورس دامن پخش و پالایش را گرفت!

سازمان بورس از شرکت ملی پالایش و پخش شکایت کرد + سند

سازمان بورس از شرکت ملی پالایش و پخش شکایت کرد + سند
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور از شرکت ملی پالایش و پخش با ادعای ارائه اطلاعات نادرست شکایت کرد.

روز گذشته پس انکه پالایش نفت اصفهان با زیان اعلام کردن خود در کدال باعث موج منفی در بازار سرمایه شد. همین ماجرا کافی بود تا بورس امروز با فشار فروش بالا و خروج بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه شود. موج انتقادات به سازمان بورس و اوراق بهادر رسید. پس از بالا گرفتن انتقادات مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ شکایت، مدعی ارائه اطلاعات غلط از جانب شرکت ملی پخش به سهامداران شده است.

رئیس سازمان بورس در بخشی از این نامه خطاب به دادستان کل کشور نوشته است:

شرکت های پالایش نفت از جمله شرکت های ثبت شده نزد این سازمان میباشند که در ترکیب شهامداری انها تمامی اقسام شهامداری شامل شهامداران عدالت ( حدودا ۴۹ میلیون نفر ) صندوق های سرمایه گذاری و.. حضور دارند. وی در ادامه با اشاره به قانون بازار اوراق بهادر ادامه میدهد که : شرکت های سهامی عام موظف میباشند حداکثر ۱۰ روز پیش از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی را تهیه و منتشر نمایند عدم انتشار اطلاعات مذکور در موعد مقرر مدیران شرمت های فوق الذکر را مشمول مجازات های مقرر در فصل ششم قانون بازار اوراق بهادر مینماید.

عشقی در ادامه مینویسد: متاسفانه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، از شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت علیرغم تکلیف قانونی بر ارائه صورتحساب نفت خام و فروش محصولات در روزهای اخبر با تاخیری چند ساله اطلاعات مربوط به درامد بهره و کارمزد تبدیل ارز حاصل از صادرات فراورده های نفتی ( مربوط به سالهای ۱۳۹۷ الی ۱۴۰۰ ) را به پالایشگله هل اعلام و متعاقبا این اطلاعات از طریق سامانه کدال به سهامداران منعکس شده است. در حالی که این شرکت مکلف بوده است اطلاعات مربوطه را در همان مقطع زمانی به پالایشگاه ها اعلام تا در صورت های مالی همان سال منعکس و به مجمع گزارش نمایند. علاوه بر این اطلاعات اعلامی یاد شده یک هفته بعد یعنی ۱۹/۰۴/۱۴۰۲ توسط همان شرکت کان لم یکن تلقی گردیده و اطلاعات متفاوتی به بازار ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:  شاخص‌ کل بورس به روند صعودی خود پایان داد/ پیشتازی پتروشیمی‌های آبادان، فارابی و شازند در بازار امروز

در پایان عشقی مینویسد:ارائه اطلاعات غیر قابل اتکا و غیر مربوط و در نهایت تضییع حقوق سهامداران ان شرکت میگردد. بدین ترتیب ظن وقوع جرایم موضوع فصل ششم قانون بازار اوراق بهادر و تضییع حقوق عامه سرمایه گذاران در این موضوع وجود دارد. بنابر این از ان مقام محترم استدعا دارد دستور فرمایند ضمن ارائه تذکرات لازم به مسئولان ذیربط نسبت به رسیدگی فوری و قاطع به موضوع اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ح.ش چهارشنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

اقدامات گروه مخرب و توطئه گر با جدیت دارد پیگیری میشود. متاسفانه دولت که ول است و مملکت را رها کرده و وزیر بی لیاقت اقتصاد بجای کنترل اقتصاد و بازار با آوردن افراد بی سواد همانند قربان زاده ، تیشه به ریشه مملکت دارد میزند. اقتصاد که ویران است و دولت که مملکت را رها کرده، ۴ نفر هم که کار میکنند با شدیترین توطئه ها مواجهه هستند.