کد خبر : 14502
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 13:11

پارس، دومین پتروشیمی برتر در درآمدزایی زمستان

رکورد ارزآوری پتروشیمی پارس شکسته شد

رکورد ارزآوری پتروشیمی پارس شکسته شد
پتروشیمی پارس از آذرماه سال ۱۴۰۲ تا کنون توانست ارقام تولید و فروش خود را در مدار صعودی قرار دهد که موجب شکسته شدن رکورد حجم فروش صادراتی و ارزآوری این شرکت شده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پتروشیمی پارس در چهار ماه گذشته توانست ارقام حجم تولید خود را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. مقایسه ارقام تولید چهار ماه اخیر با مدت مشابه سال‌های گذشته نشان از افزایش حجم تولید هر ماه نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته آن دارد. این به آن معناست که پارس توانست با مدیریت و دانش فنی، رکوردهای جدید را در تولید صنعت پتروشیمی به ثبت برساند.

افزایش چشم‌گیر حجم تولید پتروشیمی پارس

سیاوش میرحاجی از ابتدای آذر سال ۱۴۰۲ مدیریت پتروشیمی پارس را در اختیار گرفت و از آن پس این پتروشیمی وارد فاز جدیدی از تولید و فروش خود شد. چرا که بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی پارس نشان می‌دهد، مقدار تولید تجمیعی پنج ماهه پتروشیمی پارس (از آذر تا فروردین) در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن رسید که رکورد سال‌های پیش را شکسته است.

مقایسه این عدد با حجم تولید مدت مشابه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر از افزایش ۸.۸ و ۳.۷ درصدی این عدد می‌دهد که نشان از عملکرد درخشان پتروشیمی پارس در این مدت می‌دهد.

رکورد صادرات پتروشیمی پارس شکسته شد

همان‌طور که گفته شد پتروشیمی پارس از آذر سال گذشته تا کنون توانست عملکرد درخشانی از خود به ثبت برساند. این موضوع در بخش فروش خارجی یعنی صادرات این پتروشیمی نیز دیده شد. به طوری که حجم فروش صادراتی این شرکت در اسفندماه به ۲۰۶ و ۸۴۸ تن رسید که در ماه‌های پیش از آن بی‌سابقه بوده است.

این موضوع سبب شد تا رقم درآمد دلاری (ارزآوری) پتروشیمی پارس در اسفندماه ۱۴۰۲ به بالاترین عدد ثبت شده برسد. به طوری که درآمد صادراتی این شرکت در اسفند به ۱۲۵ میلیون و ۴۹۵ هزار دلار نیما رسید که رقم چشم‌گیری محسوب می‌شود.

افزایش سهم صادرات پارس از درآمد کل

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که سهم صادرات پتروشیمی پارس از درآمد کل این شرکت، طی پنج ماه اخیر یعنی در زمان مدیریت میرحاجی به عدد جالب توجه ۴۵ درصد رسیده است. به طوری که پتروشیمی پارس بیشتر از ۱۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان از درآمد کل خود را در این مدت از صادرات به دست آورده است. لازم به ذکر است درآمد شرکت در این مدت ۲۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:  صنایع مختلف چند درصد در صادرات غیرنفتی سهم دارند؟

با این حساب پتروشیمی پارس حدود ۴۵ درصد درآمدش را از محل صادرات به دست آورده که از دو جنبه ارزآوری برای کشور و رشد درآمدزایی پارس ستودنی است. جالب است گفته شود که پتروشیمی پارس در سال ۱۴۰۱ و دو ماه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ صادرات نداشته است.

درآمد پتروشیمی پارس بر مدار صعودی

همان‌طور که گفته شد پتروشیمی پارس از آذر سال گذشته تا کنون توانست با مدیریت جدید ارقام تولید، فروش و صادرات خود را افزایش دهد. این موضوع سبب شد تا درآمد پتروشیمی پارس در هریک از ماه‌های دوران مدیریت میرحاجی نسبت به مدت مشابه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ افزایش یابد. نمودار زیر عملکرد درخشان پتروشیمی پارس را در درآمدزایی ماه‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد.

این موضوع سبب شد تا درآمد تجمیعی از آذر ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ پتروشیمی پارس افزایش قابل توجهی را به خود ببیند. همان‌طور که مشخص است این رقم در دوره فعلی به ۲۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به دو دوره مشابه سال‌های گذشته ۶۵.۵ و ۴۳ درصد رشد کرده است.

پتروشیمی پارس دومین پتروشیمی برتر درآمدزایی زمستان

عملکرد صعودی پتروشیمی پارس در ماه‌های گذشته و به ویژه در زمستان، نام این پتروشیمی را در لیست بهترین پتروشیمی‌ها از نظر افزایش درآمد قرار داده است. به طوری که پتروشیمی پارس موفق شد در زمستان ۱۴۰۲ با افزایش ۵۵.۸ درصدی که در درآمد زمستان خود به عمل آورد، دومین پتروشیمی برتر میان رقبای پتروشیمی خود لقب گرفت.

همچنین درآمد ۱۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومانی شرکت در زمستان، نام پارس را میان پردرآمدترین پتروشیمی‌ها قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.