کد خبر : 19642
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 16:32

راه سخت محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت در مجلس +فیلم

راه سخت محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت در مجلس +فیلم
به‌گفته نمایندگان دلیل این جو منفی علیه پاک نژاد در مجلس، بی‌برنامگی و نزدیکی به بیژن زنگنه بوده است. برخی نمایندگان زنگنه را حامی اصلی او می‌دانند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، روز گذشته پزشکیان فهرست اعضای کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس فرستاد. یکی از جنجالی‌ترین گزینه‌ها، وزیر نفت بود. محسن پاک‌نژاد، به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت در دقیقه نود به خانه ملت معرفی شد.

پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. او کارش را با وزارت نیرو آغاز می‌کند اما پس از مدتی پایش به وزارت نفت باز می‌شود.

پاک نژاد در این سال‌ها، رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت، مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی، معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، مدیرکلی نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت، مدیرعاملی شرکت بازرگانی نفت ایران، معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری را در کارنامه خود دارد.

او روز گذشته به کمیسیون انرژی مجلس رفت اما تاکنون موفق به جلب نظر نمایندگان مجلس نشده است.بسیاری از نمایندگان نام پاک‌نژاد را برای نخستین بار شنیده‌اند.

بیشتر بخوانید:  هشدار  نفوذ فرقه پایداری‌ به وزارت نفت پزشکیان+فیلم

به‌گفته نمایندگان دلیل این جو منفی علیه پاک نژاد در مجلس، بی‌برنامگی و نزدیکی به بیژن زنگنه بوده است. برخی نمایندگان زنگنه را حامی اصلی او می‌دانند.

ایران در حوزه‌های بنزین و گاز با کسری شدیدی مواجه است و حل این بحران‌ها نیازمند وزیری توانمند است. گویا پاسخ‌های کلی پا‌ک‌نژاد به پرسش‌های نمایندگان درباره چالش بنزین و گاز، ناامید کننده بوده است.
رمضانعلی سنگدوینی در پاسخ به پرسش خبرنگار انرژی پرس درباره ارزیابی پاک‌نژاد گفت: “گزینه پیشنهادی وزرات نفت را نمی‌شناسم.”

محمد کعب عمیر رئیس کمیته نفت مجلس نیز در این‌باره گفت: “پاک نژاد در آزمون اول کمیسیون انرژی مردود شد. او هیچ برنامه‌ای و راهکاری برای عملی کردن درخصوص ناترازی‌ و غیره ندارد.:

درحال حاضر انرژی یکی از چالش‌های اصلی دولت پزشکیان است، حال باید دید نمایندگان کلید وزارت نفت را به پاک‌نژاد خواهند داد؟ یا گزینه دیگری جایگزین او خواهد شد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.