کد خبر : 20496
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1403 - 13:00

دوره تخصصی هوش مصنوعی در پتروشیمی تبریز برگزار شد

دوره تخصصی هوش مصنوعی در پتروشیمی تبریز برگزار شد
با هدف توسعه فناوری های نوین و به میزبانی مدیریت آموزش شرکت پتروشیمی تبریز،  دوره تخصصی آموزشي «هوش مصنوعی و تحول دیجیتال در مدیریت کلان صنعت پتروشیمی» برگزار شد.

به گزارش انرژی پرس، در این دوره آموزشی، ضمن بررسی برخی الکوریتم های محاسباتی هوش مصنوعی به بیان کاربردهای آن در علوم و فنون مختلف پرداخته شد، در ادامه نیز کاربردهای تخصصی هوش مصنوعی در ارتقای سطح امنیت، HSE هوشمند، تحلیل و بهینه سازی برخط فرایندهای تولید و مکانیزم‌های بهره‌وری صنعتی در صنایع پتروشیمیایی بر مبنای هوش مصنوعی، تشریح شد.

شرکت توسعه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی شهرادکیش به عنوان یک مجموعه تخصصی در زمینه هوش مصنوعی در کشور با مدرسی مرتضی شیخ زاده دکترا و متخصص هوش مصنوعی در صنایع پتروشیمیایی، مجری برگزاری این دوره آموزشی بود.

مرتضی شیخ زاده مدرس دوره تخصصی هوش مصنوعی در مدیریت کلان صنعت پتروشیمی، در ابتدای این دوره که با حضور بیش از ۷۰ نفر از مدیران ارشد و روسای شرکت  پتروشیمی تبریز برگزار شد، خاطر نشان کرد: در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب به منظور تبدیل ایران به یکی از ۱۰ قدرت برتر هوش مصنوعی جهان، صنایع مختلف کشور علی الخصوص صنعت پتروشیمی در موقعیت فعلی نیاز به تحولی عظیم دارد که مهم ترین و اساسی ترین بخش این تحول، تحول دیحیتال و بکارگیری فناوری هوش مصنوعی است. وی افزود : استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پتروشیمی به منظور بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌ها و فرآیندهای تولید مواد شیمیایی است. با کمک هوش مصنوعی، امکان پیش‌بینی و کنترل بهتر فرآیندهای تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، شناخت بهتر از عملکرد تجهیزات و کاهش خطرات و حوادث ممکن می‌شود و می‌توان با فناوری های نوین و جدید ضمن ارزش افزوده و بازدهی بیشتر و پیش بینی کردن جهات مختلف این صنعت، از بروز خطرات احتمالی نیز جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:  مجمع عمومی سال 1403 پتروشیمی خارک؛ تقسیم سود ۶۱۰ تومانی به ازای هر سهم

دکتر مرتضی شیخ زاده با اشاره به تکلیف متخصصین و صاحبان صنایع مختلف کشور به ایجاد یک نقشه راه در حوزه عملیاتی تحت امر خود با هدف تحقق دستور روز گذشته رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه هوش مصنوعی باید بر لایه‌های عمیق زیرساختی آن مسلط شد، ضمن ارزیابی مثبت اقدام پتروشیمی تبریز در برگزاری این دوره، افزود: تحقق فرمان رهبرمعظم انقلاب به تکیه بر توان متخصصین بومی کشورمان د‌ر کوتاه‌ترین زمان دست یافتنی است و الزام آن این است که گستره صنعت ضمن رعایت تمام اصول ایمنی و امنیت در کنار شرکت ها و متخصصان ملی ما وارد عرصه ایجاد زیرساخت های عمیق هوش مصنوعی و تجربه عملیاتی آن در چارچوب نقشه راه ملی هوش مصنوعی کشور گردد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.