کد خبر : 18214
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1403 - 12:50

مهرداد بذرپاش؛

در سه سال دولت سیزدهم ١.٩ میلیون واحد تامین کردیم

در سه سال دولت سیزدهم ١.٩ میلیون واحد تامین کردیم
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سه سال دولت سیزدهم برای ١.٩ میلیون واحد تامین کردیم و امیدواریم مسیری که مسکن نساختن افتخار بود در دولت چهاردهم ادامه پیدا نکند.

به گزارش انرژی پرس، مهرداد بذرپاش در نشست خبری امروز با بیان اینکه  ١.۵ سال گذشته در رأی اعتماد نکاتی را مطرح کردم که مهمترین آنها دو کلانشهر مسکن مردم و ایران‌راه بود که در این مدت این دو پروژه در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این دو پروژه مهم نقش اصلی دارد و در کلانشهر مسکن مردم دو نگاه وجود داشت که دولت چه نقشی باید ایفا کند آیا دولت در تولید مسکن و مداخله در بازار باید نقشی داشته باشد که نگاه ما حضور حداکثری بود و معتقد به مداخله بودیم.

وی ادامه داد: در گذشته در بخش تولید مسکن نگاهی وجود داشت که نتیجه کاهش تولید مسکن را به همراه داشت که اثر آن را کاهش تورم مسکن می‌بینیم بطوریکه در سال ٩٩ رشد بخش مسکن منفی ١٣ را شاهد بودیم در سال ١۴٠٠ به منفی ۶.٩ رسید اما با تلاش همکارانم در سال ١۴٠٢ این رشد به ١.٧ درصد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سه سال گذشته در بخش تولید دومیلیون و ۶٠٠ هزار واحد مسکونی در مدلهای مختلف در حال ساخت است، گفت: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی تامین اراضی از یکصد هزار قطعه زمین روستایی و شهری عبور کرد و در حالیکه در ٨ سال در پروژه مسکن مهر  برای ١.١ میلیون واحد زمین تامین شد در سه سال دولت سیزدهم برای ١.٩ میلیون واحد تامین کردیم و امیدواریم مسیری که مسکن نساختن افتخار بود در دولت چهاردهم ادامه پیدا نکند.

بذرپاش با اشاره اقدامات انجام شده در بخش نوسازی بافت فرسوده افزود: در دو دولت گذشته در بخش بافت فرسوده میانگین صدور پروانه سالانه ۴٧ هزار واحد بوده اما در سه گذشته میانگین صدور پروانه ساخت در سال به ٩۴ هزار واحد رسید.

وی گفت: از دیگر اقداماتی اجرای آن به طور جدی در سه سال گذشته انجام شد، اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود که این قانون را به طور عملیاتی به اجرا رساندیم البته تا سامانه املاک و اسکان دقیق نشود مدعی اصلاعات دقیق در بخش شناسایی واحد‌های مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نیستیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.