کد خبر : 19516
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 16:53

حمل ۸۰۰ هزار کانتینر ۲۰ فوتی از چین به اروپای شمالی در ماه ژوئن

حمل ۸۰۰ هزار کانتینر ۲۰ فوتی از چین به اروپای شمالی در ماه ژوئن
ترافیک کانتینری و صادرات کالا از چین به آمریکای شمالی در ماه ژوئن ۲۰۲۴ همچنان به رکورد شکنی ادامه می‌دهد، زیرا وارد‌کنندگان با توجه به بحران دریای سرخ و احتمال اختلال ناشی از درگیری‌های منطقه‌ای نسبت به ارسال کالا عجله می‌کنند.

به گزارش انرژی پرس، مؤسسه تجزیه و تحلیل اکسنتا با انتشار آخرین داده‌های خود اعلام کرد: در ماه ژوئن تعداد ۸۰۰ هزار کانتینر ۲۰ فوتی از چین به اروپای شمالی حمل شده و در این مدت تجارت از چین به آمریکای شمالی با ۱.۳۶ میلیون teu به بالاترین حجم ارسال کانتینر رسید.

مؤسسه اکسنتا در ادامه گزارش خود آورده است: ماه ژوئن هشتمین ماه رکورد زنی حمل کانتینر از چین به آمریکا و اروپا بود که رکورد مربوط به دوران اوج همه‌گیری کووید ۱۹ را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی پشتِ سر گذاشت.

«پیتر ساند» تحلیلگر ارشد اکسنتا در این زمینه گفت: صاحبان حمل‌و‌نقل کانتینری ضمن اشاره به تاثیر‌پذیری حمل‌و‌نقل اقیانوسی از بحران دریای سرخ ارزیابی می‌کنند که آمادگی برای تکرار هرج و مرج سال‌های همه گیری را ندارند، به همین جهت انتظار دارند عمده محصولات در سه ماهه سوم از چین خارج شود.

در ادامه گزارش موسسه اکسنتا آمده است: داده‌های دریافتی نشان می‌دهد نرخ‌های نقدی در سواحل غربی و شرقی آسیا بین ۳۰ آوریل تا اول جولای سال جاری به ترتیب ۱۴۴ و ۱۳۹ درصد بالا رفته است.

از سوی دیگر نرخ‌های نقدی در اروپای شمالی نیز ۱۶۶ درصد صعود کرده است.

«پیتر ساند» در ادامه تأکید کرد: فرستنده‌های کالا درصدد هستند برای ارسال کالا به نرخ‌های سنگین نیز تن دهند که ارسال حجم عظیم کالا‌ها در ماه می‌و ژوئن به ازدحام شدید و ایجاد ترافیک در بنادر آسیا و افزایش قیمت‌ها منجر شده است.

بیشتر بخوانید:  صادرات انواع روغن خوراکی ممنوع شد

بر این اساس آن دسته از فرستنده‌ها که برای واردات خود عجله دارند بیش از حد هزینه کردند تا زنجیرۀ تأمین را حفظ کنند.

«پیتر ساند» پیش‌ینی می‌کند سطح تقاضای حمل کانتینر از چین به آمریکا و اروپا در ماه‌های آینده به اوج خود می‌رسد.

به گفته وی میانگین نرخ‌های نقدی از خاورِ دور به سواحل غربی و سواحل شرقی آمریکا از اول جولای سال جاری میلادی تاکنون به ترتیب ۱۷ درصد و ۳.۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین میانگین نرخ‌های نقدی از شرق دور تا شمال اروپا نیز از ۳۱ جولای به بعد ۱.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: ارتباط تعیین کننده‌ای بین حجم رکورد شکنی و تحولات بازار نقدی در معاملات عمده از چین تا آمریکا و اروپا به چشم می‌خورد؛ البته شاید نرخ‌های نقدی نقطه‌ای در ماه آگوست کمی نرمتر شود که نشان دهندۀ آن است که اوج تقاضا برای حمل‌و‌نقل کانتینری اقیانوسی قبلاً رخ داده است.

منبع: مانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.