کد خبر : 20430
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 11:22

حمله به نفتکش یونانی در دریای سخت و احتمال نشت نفت

حمله به نفتکش یونانی در دریای سخت و احتمال نشت نفت
 نپاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که نفتکش “سونیون” با پرچم یونان پس از حمله نیروهای انصارالله به آن همچنان در دریای سرخ در حال سوختن است.
به گزارش انرژی پرس، وبگاه آرتی عربی نوشت: «رایدر افزود که شخص ثالثی تلاش کرد دو یدک کش برای نجات نفتکش بفرستد، اما حوثی‌ها تهدید کردند که به آنها حمله خواهند کرد».

وی خاطرنشان کرد: این نفتکش حدود یک میلیون بشکه نفت خام را حمل می‌کند.

او ادامه داد: این اقدامات تروریستی بی پروا همچنان تجارت جهانی و منطقه‌ای را بی ثبات می‌کند، جان ملوانان غیرنظامی بی گناه را به خطر می اندازد و سیستم حیاتی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن را تهدید می‌کند.

رایدر تاکید کرد که ارتش ایالات متحده با سایر شرکا در منطقه برای تعیین چگونگی کمک به کشتی و کاهش اثرات بالقوه زیست محیطی تلاش می‌کند.

پیشتر مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داده بود که روز جمعه گذشته در نفتکش “سونیون” با پرچم یونان پس از حمله جنبش “انصارالله” یمن (حوثی‌ها) آتش سوزی رخ داد.

ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ اعلام کرد که این کشتی دارای ۲۵ خدمه فیلیپینی و روسی به اضافه چهار پرسنل امنیتی خصوصی بود که توسط یک ناوشکن فرانسوی به جیبوتی همسایه منتقل شدند.

این ماموریت هشدار داد که کشتی “سونیون” ۱۵۰ هزار تن نفت خام را در کشتی حمل می‌کند و یک “خطر ناوبری و زیست محیطی” است. وی افزود: لازم است همگان در منطقه احتیاط کنند و از هرگونه اقدامی که منجر به وخامت اوضاع کنونی شود، خودداری کنند.

نیروهای انصارالله از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته بیش از ۸۰ کشتی را با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند و یک کشتی را تصرف کرده و دو کشتی دیگر را غرق کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.