کد خبر : 14464
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 19:22

جوابیه شرکت ملی گاز به گزارش قطع گاز پتروشیمی لردگان

جوابیه شرکت ملی گاز به گزارش قطع گاز پتروشیمی لردگان
پس از انتشار گزارشی با عنوان "گاز پتروشیمی لردگان به دستور وزیر نفت در سال جهش تولید قطع شد" شرکت ملی گاز جوابیه‌ای به انرژی پرس ارسال کرده است. 

به گزارش انرژی پرس، در جوابیه شرکت ملی گاز به گزارش “گاز پتروشیمی لردگان به دستور وزیر نفت در سال جهش تولید قطع شد” آمده است: “پتروشیمی لردگان با ظرفیت مصرف ساعتی ۲۰۰.۰۰۰ مترمکعب بر ساعت و بدهی بیش از ۵۶.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (پنجاه و شش هزار و هشتصد میلیارد ریال) یکی از ابربدهکاران شرکت ملی گاز ایران است. بدهی‌های معوق شرکت مذکور در پایان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۳.۷۰۰ میلیارد ریال و ۴۹.۳۰۰ میلیارد ریال بوده و با مجموع پنجاه و شش هزار و هشتصد میلیارد ریال از پرداخت حقوق متعلق دولت و سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به روش‌های مختلف سرباز زده است.

علی‌رغم همکاری‌ها و مساعدت‌های به‌عمل آمده جهت پرداخت مطالبات معوق دولت و برگزاری بیش از ۲۹ مورد جلسات مشترک در استانداری، ستاد ملی گاز، شرکت گاز استان، ستاد تسهیل و …، آن شرکت به هیچ‌ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.

مزید آگاهی خوانندگان محترم، مبالغ حاصل از فروش گازطبیعی از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت هزینه‌های ضروری کشور ازجمله؛ یارانه دارو، شیر خشک، ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نان، مستمری به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، یارانه نقدی، معیشتی، کالابرگ الکترونیک و …. صرف می‌گردد که در صورت عدم پرداخت به موقع مطالبات، دولت را با چالش مواجه خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:  افزایش ۲۰ درصدی تولید در پتروشیمی‌های پترول نسبت به سال گذشته

طبق مجموعه مقررات و پیمان فروش گاز طبیعی منعقده فی مابین شرکت ملی گاز و مشترک، مشترک مکلف به پرداخت صورتحساب‌های گاز مصرفی و هزینه‌های متعلقه در مهلت تعیین شده در صورتحساب گاز است، در صورت عدم پرداخت در مهلت مذکور، شرکت‌های گاز استانی موظف به اعمال مقررات از جمله قطع جریان گاز مشترک است. لذا علی‌رغم ادعای مطرح شده در سایت خبری انرژی پرس، در اجرای مفاد پیمان، نیاز به اخذ مجوز یا دستور از سوی وزیر نفت نیست.

نهایتاً با توجه به اخطارهای مکرر “قطع جریان گاز” ازجمله اخطارهای پنجم و هشتم خرداد ۱۴۰۳ و عدم توجه مشترک به اخطارهای اعلامی، جریان گاز پتروشیمی لردگان قطع شد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.