کد خبر : 21090
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 14:15

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

جم پیلن زیر فشار کمبود خوراک و قیمت گذاری دستوری +فیلم

جم پیلن زیر فشار کمبود خوراک و قیمت گذاری دستوری +فیلم
مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن، علت اصلی عدم دستیابی به ظرفیت اسمی تولید را کمبود خوراک عنوان کرد و همچنین تاکید کرد که قیمت‌گذاری دستوری پروپیلن، جذابیت تولید برای تولیدکنندگان را کاهش داده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، رضا گنجی، مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن، در گفتگویی اختصاصی با «انرژی پرس» به تشریح عملکرد این شرکت و چالش‌های پیش روی آن پرداخت.

او با اشاره به اینکه پتروشیمی جم پیلن بزرگترین تولیدکننده و عرضه کننده پلی‌پروپیلن (PP) در کشور است، اعلام کرد که با وجود ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی، در ۵ ماهه گذشته توانسته‌اند ۶ درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشند. همچنین، درآمد فروش شرکت نیز ۱۶ درصد افزایش یافته است.

ظرفیت‌های بلااستفاده پتروشیمی جم پیلن؛ قربانی کمبود خوراک و قیمت‌ گذاری دستوری

گنجی علت اصلی عدم دستیابی به ظرفیت اسمی تولید را کمبود خوراک عنوان کرد و توضیح داد: این مشکل نه تنها برای پتروشیمی جم پیلن بلکه برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده پلی‌پروپیلن وجود دارد. با این حال، پتروشیمی جم پیلن توانسته است ۸۱ درصد از ظرفیت اسمی خود را عملیاتی کند که نسبت به سایر شرکت‌ها عملکرد بهتری داشته است.

بیشتر بخوانید:  خلق ثروت از گازهای ترش توسط پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن به چالش‌های موجود در زنجیره تولید پلی‌پروپیلن اشاره کرد و گفت که قیمت‌گذاری دستوری پروپیلن، جذابیت تولید برای تولیدکنندگان را کاهش داده است؛ او معتقد است که تعیین قیمت پروپیلن باید به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان سپرده شود تا به یک نقطه تعادلی در بازار دست یابد.

گنجی همچنین به تاثیر قیمت‌گذاری دستوری بر صنایع پایین‌دستی اشاره کرد و گفت که این امر باعث ایجاد اختلال در بازار و کاهش ظرفیت تولید در این صنایع شده است در نتیجه، کمبود پلی‌پروپیلن در بازار احساس می‌شود و رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان برای تامین این محصول وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.